A Mercedes-Benz O530 Citaro busztípusból harmincegy már 2012-ben érkezett a BKV-hoz, a mostani kilenc alacsonypadlós busz a 64-es és a 22-es buszcsalád vonalán áll forgalomba. A járművek a honosításukkor teljeskörű, külső-belső felújításon estek át. Új fényezést kaptak és műszakilag a közösségi közlekedés igényeinek maradéktalanul megfelelnek. A buszokat jegykezelő berendezésekkel látták el őket, 2014 első negyedévében pedig az utastájékoztató  FUTÁR kijelzőkkel is felszerelik.

Az elmúlt 4 évben több mint 100 használt alacsonypadlós jármű, majd tavaly 150 új busz Budapestre. A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programokon kívül a jövőben is folytatja a jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzését. Az elmúlt két évben vásárolt járművek ugyanis betöltötték a hozzájuk fűzött elvárásokat: az utasok mind a használt alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték.

Mercedes-Benz O530 Citaro
A Mercedes-Benz és a Setra autóbuszokat gyártó EvoBus Európa legnagyobb autóbuszgyártója, a Citaro pedig a kontinens legsikeresebb városi busza: a típus 1997-es bemutatása óta több mint 30 ezer darab talált gazdára világszerte, beleértve Magyarországot is. A fővárosba 12 méter hosszú, szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelű, légkondicionált és Euro 3-as minősítésű dízelmotorral ellátott autóbuszok érkeztek. A járműveket 2005-ben gyártották, a darabonkénti mintegy 24 millió forint tartalmazza a Budapestre történő szállítást, a műszaki vizsgára történő felkészítést és a magyarországi forgalomba helyezést is.