A pirosra festett buszok és kamionok együttesen több mint 3400 férőhellyel rendelkeznek és egyenként hozzávetőlegesen 20-40 felnőttből álló csoportok utaztatására alkalmasak. A flotta túlnyomó részét korábban Mercedes-Benz gyártmányú 0404-s turistabuszok alkották, melyekben 24 utasülés, valamint 26 hálóhely volt. A buszok között azonban már újabb Setra, valamint VanHool gyártmányokat is fel lehet fedezni, az egzotikus afrikai és dél-amerikai tájakra pedig általában lakókamionokat indít a társaság. Bár korábban jellemző volt a népszerű buszok átalakítása hálóbusszá, a legtöbb esetben a közel három méter magas hálószerelvényeket csatolják a turistabuszok után.
A pótkocsira épített felépítményben ugyan a szobák belső magassága nem túl nagy, mindössze 100 centiméter, viszont a vendégek számára egy fürdőszoba zuhanyzóval, egy konyha, valamint egy vécé áll rendelkezésre. Aki esetleg ötcsillagos kényelemre számít, annak meg kell barátkoznia a gondolattal, hogy az ágya nem hosszabb 183 centiméternél. De miért olyan különlegesek mégis ezek a hotelbuszok?
A Rotel Tours Afrikában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Közép-Amerikában, Európában, Dél-Ázsiában és Ausztráliában kínál egzotikus utakat vendégeik részére. A főként az emberi civilizációktól távol fekvő tájakon áthaladó buszok igazi előnye, hogy szinte bárhol megállhatnak, így például előfordulhat az a szituáció is, hogy este még Patagónia vadvilágát nézhetjük az ablakokból, majd másnap reggel már a Serengeti szavannáin csodálhatjuk meg az élővilágot.
Az aktívabb vendégek részére a hotel különleges helyi túrákat, esetleg városnézést, valamint egyéb programokat is szervez. Külön kérésre az autóbusz bárhol, így akár egy kemping közelében is megállítható. A hotelbuszokon azonban a helyi alapanyagokból készülő ételeket és italokat szolgálják fel, melyek jellege országonként eltérő lehet. Mi van akkor, ha az egyik gördülő hotel a sivatag közelében robban le? Nos, előbb-utóbb biztos jön a cserejármű, addig pedig bízni kell a jószerencsében.