A Nemzeti Közlekedési Hatóság megadta a forgalomba helyezési engedélyt annak az elektromos autóbusznak, melyet több mint tíz éven át egy hazai vállalat fejlesztett. A debreceni tömegközlekedési szolgáltatásokat nyújtó Inter Tan-Ker Zrt. 2002 óta dolgozott az ország első magyar rendszámmal rendelkező midibuszán, amely nem csak környezetkímélő, de takarékosabban is üzemeltethető belsőégésű társainál.

2010-ben már mozgóképes, tesztelhető járművel rendelkeztünk, melyet több mint két évig folyamatosan üzemeltettünk városi körülmények között. Ezen időszak alatt a prototípus több ezer kilométert tett meg különböző terhelés mellett. 2012-ben megkezdődött az autóbusz forgalomba helyezésének folyamata, mely tavaly december végére sikeresen lezárult” – mondta Dr. Tenk Gábor, az Inter Tan-Ker Zrt. vezérigazgatója.
Már közlekedhet az első elektromos midi 1
Már közlekedhet az első elektromos midi 7

A Coulomb-bus névre keresztelt autóbusz töltési pontja Debrecenben található, és jelenleg az egy feltöltéssel elérhető hatótávolsága közel 300 kilométer, így kiválóan alkalmas a közösségi közlekedésben való használatra. A 8 méter hosszú, 21-23 ülőhelyes midibusz 1-2 órás töltés után 4-8 órás üzemre képes.

Kalandos sors
A jármű egyébként állatorvosi lónak számít a hazai buszgyártás szempontjából. A midibusz kasztnija az Enterprise Bus Limitedtől származik, mely Plasma néven forgalmazta idehaza a modellt. Az egykoron a budai várban is tesztelt típus járóképes alváza Budafokon készült, míg a kasztnit a Csaba Metál gyártotta. A Plasma végszerelését pedig a Jászkun Volán buszfelújító cége, a General Service Kft. végezte.

A modellből idehaza kevesebb mint száz darabot sikerült eladni, majd miután véget ért gyártása a Széles Gábor által jegyzett Hungarian Bus megvásárolta a licencet és az utolsó legyártott alvázat a saját telephelyén fejezte be. A Hungarian Bus bedőlésével a jármű az Inter Tan-Ker Kft.-hez került, mely végül elektromos kisbuszt épített a járműből. Ismerve az előzményeket, még nagyon korai lenne a sorozatgyártásra gondolni,ha a debreceni közlekedési társaság mégis kacérkodik a buszgyártás gondolatával, akkor célszerűbb lenne összefogni a profi munkát végző Molitusszal.