Az elbocsátások várhatóan nemcsak a gyártást, hanem az adminisztrációt, továbbá a kutatás-fejlesztést is érintik majd. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a szakmunkásokat, hanem a diplomás munkaerő egy részét is kénytelenek lesznek kirúgni. A lengyelországi Słupskban található üzemben jelenleg több mint 500 ember áll a Scania alkalmazásában. Ha sikerül megállapodni a leépítések feltételeiről, akkor várhatóan közel felére csökken a dolgozók száma, míg a svédországi gyárban az előirányzott 50 főnek felajánlják az áthelyezés lehetőségét más területekre.
„A fokozott verseny, valamint az árainkra nehezedő nyomás miatt kénytelenek vagyunk létszámleépítést végrehajtani. Ez egyáltalán nem könnyű döntés, de mindenképpen szükségszerű annak érdekében, hogy megtarthassuk a gyártást Słupskban.” – jegyezte meg Peter Björk a lengyelországi Scania üzem vezetője.
A cég tájékoztatása szerint az üzletág gazdaságosabbá tételére azért van szükség, mert a Citywide-autóbuszcsalád nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Omnicity-t leváltó modellből ugyan 2011-ben rekord mennyiséget, mintegy 600 darabot értékesítettek főként az Egyesült Királyságban, Svédországban, valamint a Hollandiában működő közlekedési vállalatok részére. Ezt követően viszont az eladott darabszám folyamatosan csökkent, erre az évre pedig elkerülhetetlenné vált a leépítés.
A dolgozói létszám csökkentése azért is meglepő, mert a Scania tavaly év végén egy 156 darabos tendert nyert el Berlinben, emellett jó eséllyel indul a BKV által kiírt 15+60 darabos, szóló buszokra vonatkozó közbeszerzési pályázaton. Emellett a Citywide csuklós kivitelű változatát a Molbilis Kraków is tesztelte 2013 őszén, a fővárosi alvállalkozó, a VT-Arriva pedig épp a napokban fejezte be ugyanennek a modellnek a próbafutásait Budapesten.
Forrás: Scania