Vlagyimir Putyin szavára lehet adni, márpedig ő pedig megmondta, hogy Oroszországnak a szállítmányozás területén minél nagyobb teret kell biztosítani a sűrített földgáznak (CNG). Sőt, a CNG-vel hajtott járművek üzembe helyezését az orosz vezetés is támogatja, az ennek érdekében kidolgozott program megvalósításába még a Gazpromot is bevonták.

A kormány tervei szerint 2030-ra a tömegközlekedési járművek felét, illetve az önkormányzati tulajdonban lévő haszonjárművek harmadát, valamint az építőiparban használt teherautók közel harmadát CNG-üzeműre kell cserélni. A jelek szerint az orosz ipar nem akar kimaradni a lehetőségből, hiszen egyre-másra ontja magából az alternatív üzemanyaggal közlekedő teherjárműveket.

Jó példa erre a február végén bemutatott gabonaszállító Kamaz is, mellyel első ízben a 17. alkalommal megrendezett nemzetközi mezőgazdasági kiállításon, az Agrocomlexen találkozhatott a nagyközönség. A Tatár Köztársaság fővárosának számító Kazánban tartott rendezvényen még a tatár politikai vezetőkből álló küldöttségnek is megmutatták a háromtengelyes járművet.

A 68902S-t egy Kamaz 65117-34-es modellre építette a RariTEK, az orosz gyártó gázzal hajtott modelljeinek forgalmazója. A teherautó nyolchengeres motorja az Euro-4-es környezetvédelmi normákat teljesíti, mely Oroszországban kifejezetten szigorúnak számít. A jármű felépítménye alatt elhelyezett gáztartályai összesen 160 köbméternyi, 200 barra sűrített földgázt képesek tárolni, illetve egy feltöltéssel mintegy 400 kilométert tehet meg a gabonaszállító.

A tatárok a jelek szerint nagyon komolyan gondolják az átállást, olyannyira, hogy egyezményt írtak alá a Kamazzal a sűrített földgázzal földgázos teherautók kipróbálására, illetve az Oroszországban rendezendő 2018-as futballvilágbajnokság egyik helyszínéül szolgáló Kazán CNG-vel hajtott üzemű teherjárművekre cseréli le autóbuszait és teherautóit

Forrás: Kamaz