Éppen tegnap írtuk le, hogy kár abban hinni, hogy a Budapesten valaha is új, magyar gyártmányú buszok állnak forgalomba. Most viszont meg kell követni magunkat, ugyanis a BKK közölte, hogy az Orangeways nyerte a midibuszos fővárosi tendert.  Az alvállalkozói szerepkörben feltűnő cég a magyar gyártású a Molitus S91-es típussal pályázott, melyből mostanság egyre több fogy Skandináviában is. Az Orangeways a közszolgáltatás üzemeltetését 27-28 darab busszal kezdi meg várhatóan még az év vége előtt a 16, 16A, 27, 39, 116, 118, 137, 143, 157,186, 203, 226, 237, 243, 251 számú vonalakon.

Az S91-est 2008-ban mutatták be, azóta kettőt állítottak forgalomba hazánk útjain. Mindkét jármű demóbusz volt, a legelső jelenleg Gyömrőn, a második a BKV-nál teljesít szolgálatot bérleti konstrukcióban. Az alacsonypadlós, kerekesszékkel és babakocsival közlekedők számára rámpával ellátott járműből eddig öt darabot Norvégiában, kettőt pedig Svédországban értékesítettek. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására alkalmas, 4,2 literes Daimler gyártmányú motorja pedig megfelel az Euro-6-os normáknak. A midibuszt a BKV több alkalommal tesztelte a várban közlekedő 16-os vonalán.

A nemzetközi távolsági buszközlekedés hazai piacvezetője, az Orangeways 2013-ban több mint 300 ezer utast szállított 50 európai nagyvárost összekötve. A vállalat a tavalyi év második felében alaptőkéjét 2,5 milliárd forintra emelte annak érdekében, hogy sikeres résztvevőjévé válhasson a magyarországi, ezen belül a budapesti közösségi közlekedésnek. A társaság a fővárosi midibusz-pályázat mellett ajánlatot nyújtott be fővárosi csuklósbusz-pályázatra is.

Forrás: MTI, Orangeways