A jármű kifejlesztéséről azt követően döntöttek, hogy felismerték, mennyire eltérő műszaki színvonalon működnek az ország tűzoltóságai, ami jelentősen befolyásolja beavatkozó képességüket. A jobb technikával felszerelt, gazdagabb laktanyák hatékonyabb oltást tudnak biztosítani, mint a szegényebb településeken lévők. Van, ahol több mint 34 éves tűzoltóautókat használnak, sőt több jármű kora is elérte a 30 évet, ami már nem felel meg a kor követelményeinek.

A munka kivitelezésében döntő szerepet szántak a Rábának, mely kisebb-nagyobb megszakításokkal 1920 óta gyárt ilyen jellegű járműveket. Az új tűzoltóautó a jelenlegi 15 éves átlagéletkorú, 43 típusból álló járműállományt hivatott kiváltani. Ha beválik, akkor a járműállomány egységesítése révén hatékonyabbá és olcsóbbá válik a flották fenntartása és a szervizelése. A jövőben ugyanakkor nem csak a tűzoltóautók cseréje történik meg, hanem számos új eszközzel látják el a laktanyákat, többek között konténerszállítóval, mini helikopterrel és mobil laboratóriumokkal.
Már nemzeti tűzoltóautónk is van 1
Már nemzeti tűzoltóautónk is van 7 Az AQUADUX-X 4000 típusú járművet egy összkerékhajtású Rába-alvázra építette a katasztrófavédelem irányítása alatt álló BM HEROS, amely egy évtizede gyárt tűzoltóautó-felépítményeket a magyar tűzoltóság számára. Eddig kizárólag külföldi gyártók alvázait használták. Az új, négyezer literes víztartállyal rendelkező modell prototípusához a Rába a Renault-val közösen tervezte meg az alvázat. A sorozatgyártás a tervek szerint 2015 első negyedévében kezdődhet meg.

Forrás: MTI