A hibrid autóbusz egyik legfőbb előnye, hogy 15-20 kilométer/órás sebességig tisztán elektromos meghajtással közlekedik, ezért zajtalanul és füstmentesen indulhat el a megállókból.Továbbá a hibrid technológia a gyártói adatok szerint akár 37 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokhoz képest.
Bukta a midi tenderen
Bár március végén azt írtuk, hogy a végre magyar gyártmányú S91-es típusú midibuszok érkezhetnek Budapestre, a BKK tegnap azt írta közleményében, hogy bár a pályázaton az Orangeways-t választották ki győztesnek, a szerződéskötés a cég hibája miatt meghiúsult. A fővárosi közlekedésszervező cég szerint az alvállalkozó ajánlati anyagában korábban olyan partnerrel igazolta referenciáit, amely már megszűnt, ezért a BKK hiánypótlásra szólította fel az Orangeways-t.
A hiánypótlást követően – a BKK indoklása szerint a szoros határidő miatt nem volt lehetőség a részletes elemzésre – eredményt hirdettek, melyet a győztes cég szinte azonnal meg is jelentetett honlapján. A hírt többek között az MTI is átvette, a BKK azonban napokig nem tett közzé semmilyen információt a tenderrel kapcsolatban egészen keddig. A hiánypótlás „részletes” felülvizsgálata során kiderült, hogy az mégiscsak súlyos hibákat és hiányosságokat tartalmaz, így törvényi lehetőségével élve a BKK az eljárást lezáró összegzést módosította és törvényi kötelezettsége szerint kizárta a pályázók sorából az Orangeways-t. A tendert pedig eredménytelenítették.Az eredményhirdetéstől a tegnapi napig tartó időszakban tevékenyen dolgozott a közlekedésszervező, hiszen átadták az agglomerációs buszok egy részét, elindult a négyes metró és egyébként meg lezajlott egy választás. Minden bizonnyal ezért nem volt idő egyetlen egy olyan közlemény megjelenésére az elmúlt két hétben, ami a magyar midik örömteli beszerzését adta volna hírül.
Ezek szerint bár Budapesten most már lesz egy rakás „mégsem nemzeti Volvo 7900-as„, új midibuszt immáron több mint 4 éve nem tud forgalomba állítani a főváros, mert egyszerűen nem sikerül.