A dolog pikantériája, hogy a fővárosban már 2005 óta üzemelnek olyan Ganz-Solaris Trollino 12 típusú autóbuszok, melyek önjárási képességét ugyancsak akkumulátorok biztosítják. Sőt, a dízelgenerátoros üzemeléssel sajnálatos módon a járművek nullemissziós környezeti követelményeknek sem felelnének meg. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) súlyos eljárási és érdemi jogsértésekkel, hatalmas szakmai hibákkal és hatáskörtúllépéssel vádolja a KD-t a bizottságnak küldött beadványban, amely itt olvasható.
A BKK szerint a jogsértő és súlyos szakmai hibákat tartalmazó döntés miatt Budapest 3,4 milliárd forintos uniós támogatási forrást veszít el, finanszírozhatatlanná válik és meghiúsul a főváros egyik leginkább környezetvédő tömegközlekedési eszközparkjának megújítása. Az uniós határidő ugyanis olyan szűk, hogy a tender újraindításával, vagy az ügy bíróságra terelésével kicsúsznak belőle.
A Városi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem szeretne ebben a vitában állást foglalni, így azt sem tudják megítélni, lehet-e egyáltalán így visszavonatni valamit, de abban biztosak, hogy megint a közösségi közlekedés szenvedett vereséget.
Forrás: MTI-BKK