A Econic homlokfala új hűtőrács-kialakítást valamint LED-es fényszórókat kapott, ennek eredményeképpen az összhatás is vagányabb lett. A modell megújításánál a tervezők ugyanakkor megőrizték a már jól bevált süllyesztett fülkét, melynek egyik legfőbb előnye, hogy a sofőr számára hatalmas üvegfelületek teszik lehetővé a kilátást, elöl és oldalt egyaránt. Ugyanakkor a szemétgyűjtésből eredő folytonos le- és felszállás is könnyebb a kukások számára a mindkét oldalon megtalálható kétszárnyú üvegajtóknak köszönhetően.
A korábbi változatokhoz hasonlóan a megújult Econic is megőrizte alacsony belépési magasságát, mely tovább gyorsítja a le- és felszállást a munkások számára. Újdonság viszont, hogy megerősítették a modell elülső oldali ütközőzónáját, ennek megfelelően az utasok is nagyobb biztonságban vannak egy esetleges baleset esetén. A 26 tonnás össztömegű szemétszállítókban 299 lóerős (220 kW) erőforrás dolgozik, mely elődjéhez képest 50 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, valamint 90 százalékkal kevesebb nitrogén-dioxidot bocsájt ki. A gyári adatok szerint üzemanyag-igénye pedig 4 százalékkal csökkent.
A Mercedes az Econicot elsősorban kommunális feladatok, gyűjtőfuvarok és kis távolságú áruterítési feladatok elvégzésére szolgáló különleges teherautóként kínálja, azonban egyik legelterjedtebb változata kétségen kívül a kukásautós kivitel. Idehaza a budapesti FKF üzemeltet nagyobb flottát ebből a modellből.