A felújítás során szépen kipucolták a közel 20 éves Ikarus 435-ös DAF motorját
A felújítás során szépen kipucolták a közel 20 éves Ikarus 435-ös DAF motorját
Fotó megosztása:
A nemrég felújított Ikarus 405-re olyan sokan voltak kíváncsiak, hogy egész délután sor állt az első ajtó előtt. De nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is be akartak ülni a vezetőfülkéjébe, hogy egy pillanatig buszsofőrnek képzelhessék magukat
A nemrég felújított Ikarus 405-re olyan sokan voltak kíváncsiak, hogy egész délután sor állt az első ajtó előtt. De nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is be akartak ülni a vezetőfülkéjébe, hogy egy pillanatig buszsofőrnek képzelhessék magukat
Fotó megosztása:
Ki gondolná mennyi kábel van egy busz oldallemeze alatt? Pedig az Ikarus 405 a maga korában egyáltalán nem lógott ki a sorból műszaki fejlettségével
Ki gondolná mennyi kábel van egy busz oldallemeze alatt? Pedig az Ikarus 405 a maga korában egyáltalán nem lógott ki a sorból műszaki fejlettségével
Fotó megosztása:
Az Ikarus 405-öst eredetileg Perkins Phaser 135T típusú motorral gyártották, viszont a nemrég felújított példányba Euro-3-as Cummins erőforrás került
Az Ikarus 405-öst eredetileg Perkins Phaser 135T típusú motorral gyártották, viszont a nemrég felújított példányba Euro-3-as Cummins erőforrás került
Fotó megosztása:
A nap folyamán minden egyes autóbusz ajtajára jutott az ajtónyitást manuálisan gyakorló gyermek
A nap folyamán minden egyes autóbusz ajtajára jutott az ajtónyitást manuálisan gyakorló gyermek
Fotó megosztása:
Egy BKV-állományban lévő Ikarus 260-as hátsó része. A jármű érdekessége, hogy a hátsó traktust utólag alacsonypadlóssá tették, mely így kicsit emlékeztet az egykori Ikarus 556-os modellre, melyen gyárilag alkalmazták ezt a megoldást
Egy BKV-állományban lévő Ikarus 260-as hátsó része. A jármű érdekessége, hogy a hátsó traktust utólag alacsonypadlóssá tették, mely így kicsit emlékeztet az egykori Ikarus 556-os modellre, melyen gyárilag alkalmazták ezt a megoldást
Fotó megosztása:
Az egyik felújított buszon egy meglehetősen koros gumit találtunk, melynek oldalát egykoron talán még le is festették.
Az egyik felújított buszon egy meglehetősen koros gumit találtunk, melynek oldalát egykoron talán még le is festették.
Fotó megosztása:
Az 1/3 részben alacsonypadlóssá tett Ikarus 260-s összes ajtaja teli üveges, mely így egyedülállónak számít Budapesten, hiszen a felújítások során mindig meghagyják a gyári ajtót
Az 1/3 részben alacsonypadlóssá tett Ikarus 260-s összes ajtaja teli üveges, mely így egyedülállónak számít Budapesten, hiszen a felújítások során mindig meghagyják a gyári ajtót
Fotó megosztása:
Az öko-buszban egy hatalmas terepasztal is megtekinthető volt, mely az Ikarus 280 elejétől a végig betöltötte a teret
Az öko-buszban egy hatalmas terepasztal is megtekinthető volt, mely az Ikarus 280 elejétől a végig betöltötte a teret
Fotó megosztása:
Lassan már emlékmű lehetne a kelenföldi üzem kapuja
Lassan már emlékmű lehetne a kelenföldi üzem kapuja
Fotó megosztása:
Két nosztalgiabusz: Ikarus 180 csuklós és Ikarus 260 szóló változat. Előbbi majdnem a rendszerváltásig közlekedett Budapesten, utóbbiból pedig még mindig rengeteg fut a főváros útjain (is).
Két nosztalgiabusz: Ikarus 180 csuklós és Ikarus 260 szóló változat. Előbbi majdnem a rendszerváltásig közlekedett Budapesten, utóbbiból pedig még mindig rengeteg fut a főváros útjain (is).
Fotó megosztása:
Csak néhány jellemző, ami miatt ez a 260-as nagyon népszerű nosztalgiabusznak számít: ráncajtó, trilex-tárcsa és a '70-es éveket idéző korhű fényezés.
Csak néhány jellemző, ami miatt ez a 260-as nagyon népszerű nosztalgiabusznak számít: ráncajtó, trilex-tárcsa és a '70-es éveket idéző korhű fényezés.
Fotó megosztása:
Jól kipucolták a 65 éves szerelőgarázst a nyílt napra hiszen még busz is alig maradt benne
Jól kipucolták a 65 éves szerelőgarázst a nyílt napra hiszen még busz is alig maradt benne
Fotó megosztása:
Egy kiszerelt ZF váltó
Egy kiszerelt ZF váltó
Fotó megosztása:
Egy Ikarus 280-as fekvő motorja, mely akár már múzeumi darab is lehetne, ettől függetlenül még működőképes
Egy Ikarus 280-as fekvő motorja, mely akár már múzeumi darab is lehetne, ettől függetlenül még működőképes
Fotó megosztása:
A kelenföldi üzemegység újabban a plüss bevonat helyett könyebben tisztítható anyaggal borítja be az üléseket, mely amellett, hogy praktikus még jól is néz ki
A kelenföldi üzemegység újabban a plüss bevonat helyett könyebben tisztítható anyaggal borítja be az üléseket, mely amellett, hogy praktikus még jól is néz ki
Fotó megosztása:
A citarósított Ikarus 405-ös. Mennyivel szebben mutatna ez a beltér sárga vagy zöld kapaszkodókkal és kék ülésekkel, de a BKK döntésének köszönhetően most már a buszok utasterében is túlteng a bilikék és a szürke kombinációja
A citarósított Ikarus 405-ös. Mennyivel szebben mutatna ez a beltér sárga vagy zöld kapaszkodókkal és kék ülésekkel, de a BKK döntésének köszönhetően most már a buszok utasterében is túlteng a bilikék és a szürke kombinációja
Fotó megosztása:
A felújított Ikarus 260-as utastere, mely szinte teljesen megegyezik a korabeli állapotokkal. A jármű sajátossága volt, hogy a gyermekek részére külön leszállásjelző gombot helyeztek el a tervezők a vezetőfülkén, közvetlenül az első ajtóval szemben
A felújított Ikarus 260-as utastere, mely szinte teljesen megegyezik a korabeli állapotokkal. A jármű sajátossága volt, hogy a gyermekek részére külön leszállásjelző gombot helyeztek el a tervezők a vezetőfülkén, közvetlenül az első ajtóval szemben
Fotó megosztása: