Erre a szükségletre való tekintettel a Reanult Trucks nemrég bemutatta a biodízellel üzemelő városi modelljeit. Ezen járművek motorját a megújuló energiaforrásokból származó, kizárólag növényi olajokból és állati zsiradékokból előállított bio-üzemanyag táplálja. Ennek köszönhetően vonzóak lehetnek olyan önkormányzati feladatokat végző, valamint egy adott településen tevékenykedő cégek számára, amelyek érdekeltek a lokális károsanyag-kibocsátás, valamint az üzemanyag-felhasználás csökkentésében.
A Renault Trucks a biodízellel hajtott járművekhez két darab DTI5-ös, 240 lóerős, valamint egy DTI8-as, 320 lóerős motort kínál. Ezek a motorok B30-as, valamin B100-as azaz harminc- és száz százalékban biodízelt tartalmazó üzemanyaggal közlekednek. Teljesítményüket tekintve a biodízellel működő motorok ugyanolyan hatékonyságot és nyomatékot kínálnak, mint hagyományos dízelüzemű társaik. A biodízellel hajtott erőforrásokat a közepes teherbírású D szériába tartozó Cab 2.1-es és Wide modellekhez, továbbá a nagy teherbírású a C-szériás teherautókhoz kínálja a Renault Trucks.
A piaci elemzők a biodízel-felhasználás növekedésével számolnak az elkövetkezendő években annak ellenére, hogy az Európai Unióban terítéken van az első generációs üzemanyagok arányának 10-ről 6 százalékra történő csökkentése 2020-ra. A három járműcsaládot érintő, széleskörű, új biodízellel hajtott járművekre elsősorban az önkormányzatok részéről tapasztalható egyre nagyobb igény.
A piaci elemzők a biodízel-felhasználás növekedésével számolnak az elkövetkezendő években annak ellenére, hogy az Európai Unióban terítéken van az első generációs üzemanyagok arányának 10-ről 6 százalékra történő csökkentése 2020-ra. A három járműcsaládot érintő, széleskörű, új biodízellel hajtott járművekre elsősorban az önkormányzatok részéről tapasztalható egyre nagyobb igény.
Forrás: Renault Trucks