Az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul és kártérítési pert indít a BKK-val szemben. „
Cégcsoportunk mélységesen megdöbbent azon, hogy a kiíró a már kihirdetett, elnyert pályázatunkat 18 nappal később eredménytelennek nyilvánította. A pályázati eljárás mindvégig jogszabálysértően, gyanús körülmények között folyt le.” – jelentette ki Dr. Kovács Miklós, az Orangeways Közlekedési Hálózatok Holding Nyrt. vezérigazgatója. Mint ismeretes, márciusban a cég leányvállalata az Orangeways City
nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ fővárosi autóbuszvonalak üzemeltetésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A cég magyar fejlesztésű és gyártású midi busszal, a Molitus S91-essel nyert.
Korábban a várban tesztelte a BKV a prototípust
Korábban a várban tesztelte a BKV a prototípust
Fotó megosztása:
A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak
A midibuszból eddig már hét darabot exportáltak
Fotó megosztása:
Az autóbuszban már a FUTÁR-hoz szükséges készülék is megtalálható
Az autóbuszban már a FUTÁR-hoz szükséges készülék is megtalálható
Fotó megosztása:
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált
Fotó megosztása:
Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést
Az autóbusz is megkapta az égszínkék színezést
Fotó megosztása:
Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert
Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert
Fotó megosztása:
A S91-esben egy Euro 5-ös Mercdes-Benz motor van
A S91-esben egy Euro 5-ös Mercdes-Benz motor van
Fotó megosztása:
Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált
A vállalatvezető reméli, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ebben az esetben is elmarasztalja (
akárcsak a trolitender miatt) a szerinte tisztességes piaci versenyt korlátozó, törvénytelen eljárásokat folytató BKK-t. „
Meggyőződésem, hogy Tarlós István főpolgármester végére jár az ügynek, felülvizsgálja a jogszerűtlenségektől tarkított pályázati eljárásokat, aminek révén az eljárás is vissza kerül a törvényesség medrébe és szerződéskötéssel zárul.” – tette hozzá Kovács Miklós.
Annak látszik és az is
A BKK szerint az alvállalkozó ajánlati anyagában korábban olyan partnerrel igazolta referenciáit, amely már megszűnt, ezért hiánypótlásra szólította fel az Orangeways-t. Ezt követően március végén a fővárosi közlekedésszervező cég eredményt hirdetett, melyen Kovács Miklósékat hozták ki győztesnek. Érdekes módon a BKK a tender eredményét nem kommunikálta sem saját oldalán, sem pedig Facebookon. Csak a közbeszerzési pályázat eredménytelenítéséről adott hírt honlapján nem sokkal a választások után.
Vitézyék azzal magyarázták a tender elmeszelését, hogy a hiánypótlást követően nem volt lehetőség részletes felülvizsgálatára a szoros határidő miatt. A hiánypótlás „alapos” felülvizsgálata során kiderült, hogy az mégiscsak súlyos hibákat és hiányosságokat tartalmaz, így törvényi lehetőségével élve a BKK az eljárást lezáró összegzést módosította és törvényi kötelezettsége szerint kizárta a pályázók sorából az Orangeways-t.
A dolog pikantériája az, hogy a BKK már négy éve folyamatosan ír ki tendereket a midibuszok alvállalkozói rendszerben történő üzemeltetésére, de ezeket rendre valamilyen indokra hivatkozva érvényteleníti. 2009-ben az Orangeways már megnyerte a BKV midibuszok forgalomba helyezésére kiírt tenderét, melyen ugyancsak az S91-essel indultak. Felmerül a kérdés, kinek az érdeke, hogy Budapesten ne közlekedjenek magyar gyártmányú midibuszok?