Az Euro 6-os norma bevezetése az egész iparágnak komoly kihívást jelentett. Sokan a fogyasztás és a technológiai komplexitás növekedését várták. „Tavaly év végén egy Scania Streamline G 410 40 tonnás félpótkocsis szerelvényként két vitathatatlan rekordot is felállított a német és francia szakújságírók által elvégzett teszteken. Az újságírók szerint egyetlen egy hasonló szerelvény – károsanyag-kibocsátási osztálytól függetlenül – sem teljesítette a Münchentől északra található tesztutat nem sokkal több, mint 24 literes átlagfogyasztással” -jegyezte meg Joel Granath, a Scania teherautók gyártásáért felelős igazgatója.
A legszigorúbb környezetvédelmi normákkal kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak. Annak ellenére, hogy mind a Scania, mind versenytársai termékválasztékában már tavaly ősszel szerepeltek az Euro 6-os teherautók, az üzemeltetők inkább az Euro 5-ös járműveket választották. A Scania jelenleg 11 dízel erőforrással, két gázüzeművel és öt száz százalékban biodízellel működő Euro 6-os motorral rendelkezik.