A Volvo Trucks piacra dobta az alacsony belépési magasságú modelljének Euro 6-os motorral szerelt változatát. A Volvo FE LEC (azaz Low Entry Cab) típust kifejezetten hulladékszállításra és városi áruterítésre tervezték. A fülke előnyei közé tartozik a két széles utasajtó, a sík padló, valamint az ergonomikus belső elrendezés. A süllyesztett kabin ugyanakkor legalább három ember szállítására alkalmas, ami egyáltalán nem hátrány a szemétszállítási feladatokat végző járművek esetében.

Ültethető kabin

Az LAC-kabinnal szerelt jármű a svéd gyártó legújabb fejlesztésű FE-modellsorozatán alapszik. Ugyanakkor az alváz, a hajtáslánc, a dizájn, a műszerek és kezelőszervek többé-kevésbé azonosak. A Volvo FE fellépési magassága csak 530 mm. A „leültető” funkció aktiválásával ez még 90 mm-rel csökkenthető. Az ajtók 90 fokos szögben nyílnak, a padló a fülkében végig egyenes, emellett bőven van hely akár három utasülésnek is. A vezetőülésnél leginkább azt helyezték előtérbe a tervezők, hogy a lehető legjobb láthatóságot biztosítsák elöl és oldalt. Az Euro 6-os változatot nagyobb visszapillantóval és holttér-tükörrel szerelik. Opcionálisan pedig extra oldalsó ablakok is választhatóak a B-oszlop mögötti részen.

Kényelmi funkciók

A „leültető” funkció akkor aktiválódik, amikor a parkolófék működésbe lép, hogy gyorsan és kényelmesen ki tudjanak szállni a fülkéből a munkások. Ez a funkció egyébként mellőzhető is, hiszen egy gombbal be- és kikapcsolható a műszerfalon. A vezetőülés mögött pedig egy sűrített levegős pisztoly található, mellyel a por, valamint a törmelék tüntethető el gyorsan a teherautó környezetében. További kényelmi funkciója a modellnek a sofőr széke mögött található 24V-os aljzat is, mely akár egy hűtő üzemeltetését is lehetővé teszi. Lehetőség van emellett arra is, hogy egy műszerfalban található adapteren keresztül tolatókamerát vagy kijelzőt helyezzenek el a betöltött hulladék mérésére.

Típusjóváhagyás Európa-szerte
Az új Euro 6-os Volvo FE a teljes járműre szóló típusjóváhagyást megkapta Európában, így megfelel az EU, a svéd, valamint a Volvo Trucks saját szigorú követelményeket támasztó ütközésbiztonsági elvárásainak. A jármű Németországban, a müncheni IFAT-on éppen ezekben a napokban mutatkozik be a nagyközönségnek. Az IFAT a világ egyik legnagyobb, a környezetre és a hulladékkezelésre szakosodott kiállítása.

Forrás: Volvo