Több mint 10 év után újra vadonatúj, igazi magyar nemzeti buszok érkezhetnek Budapestre. Az Ikarus V127-esek házi összeszerelésébe kísérleti projektként vágott bele a kelenföldi buszgarázs. A PKD (partially knocked down kit) gyártás lényege, hogy a gyártó csak a jármű karosszériáját készíti el, míg az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását a vásárló, vagyis esetünkben a BKV végzi. A jelenség nem új, hiszen korábban már így készültek többek között a Borsod Volán új Ikarusai is.

A tizenkét méter hosszú, szóló kivitelű, teljes mértékben alacsonypadlós Ikarus V127-eseket Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő, Cummins gyártmányú dízelmotorokkal gyártják. A részben kiszerelt vázak fényezését és a helyszínre szállított részegységek beépítését a BKV saját műhelyi kapacitásával hajtja végre, emellett ugyancsak a közlekedési vállalat biztosítja az akkumulátorokat, a gumiabroncsokat, a jegykezelőket és a fedélzeti zártláncú kamerarendszert.

Elkészült az első BKV által dobozból összeszerelt új Ikarus. A járművel péntektől utazhatnak az utasok
Elkészült az első új Ikarus 15 A buszok vételára 52 millió forint, melyet a BKV további összesen 3,5 millió forintnyi anyaggal és körülbelül 2,5 millió forint értékű munkával egészít ki, amely így kedvező végső beszerzési árat jelent. Idén nyáron összesen 3 darab busz készül el, és ha a járművek beválnak, akkor további 15 ilyen buszt szerelnek össze a BKV-nál. A most elkészült első jármű a napokban próbafutásokat végez és a sikeres hatósági vizsgát követően pénteken állhat forgalomba a 8-as busz vonalán.