Jobb, mint egy Merci?
Még egy dologban biztosan jobb, mint az „Európa legnépszerűbb városi autóbuszaként” emlegetett Mercedes Citaro 2, és ez pedig a belső világítás. A szokványos utastéri fények mellett ugyanis különleges, kék színű hangulatvilágítással is ellátták a járművet, mely minden bizonnyal különleges fényköntösbe öltözteti majd a buszgarázsba esténként visszatérő járművet.
Nagy gyártók alkatrészei
Az Ikarus V127-es összeszerelésénél semmit sem bíztak a véletlenre, amit jól tükröz, hogy a járművet a tapasztalt, nemzetközi hírnévnek örvendő gyártók termékeinek felhasználásával rakták össze. Az erőforrások terén a jól bevált Cummins ISL típusú 280 lóerős (206 kW) motorra esett a választás. Ez az erőforrás ugyan még csak az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat teljesíti, ami annak köszönhető, hogy a tavalyi szerződéskötéskor még ez volt a legszigorúbb érvényben lévő szabályozás.
Ez év elejétől fogva már az újonnan forgalomba helyezett teherautóknál és autóbuszoknál egyaránt megkövetelik a legszigorúbb, az Euro 6-os motorokat. A jármű mellső és hajtott futóműve a ZF-től, hatfokozatú automata váltója az Allisontól, a gumiabroncsok a Continental tulajdonában lévő Barumtól, míg a külső viszonylatkijelzők a BUSE-től származnak. A kamerarendszer és a belső monitor egyelőre hiányzik az autóbuszból, azonban ezeket a napokban pótolják. A kárpitozott utasüléseket a lengyel piacvezető gyártótól, a Stertől vásárolta az Ikarus.
Apró figyelmességek
Az Ikarus V127-est számos apró, ámde fontos részlet teszi igazán szerethetővé. Az egyik ilyen például az utasajtókon elhelyezett ívelt kapaszkodók, melyek az idősebbek, valamint a kisgyerekek számára könnyítik meg a le-és felszállást. Ugyancsak praktikus fejlesztés a középső ajtónál található, a rámpába épített kihúzható kar, melynek köszönhetően a sofőrnek nem kell vasrudat cipelnie magával az eszköz fel- és lehajtásánál. A jármű részletekig menő kidolgozottsága nemcsak ilyen fejlesztéseken, hanem például a térelválasztó üvegeken, valamint egyes fém szellőzőrácsokon feltüntetett Ikarus-feliratokon is tetten érhető.
Kényelem és biztonság
A jármű négyszög keresztmetszetű, rozsdamentes profilokból készült vázszerkezete a mátyásföldi Lantában készült. A rozsdamentes acéllemezeket, valamint a PE formadarabokat pedig már a dél-budai buszgarázsban illesztették az autóbuszra. A jármű karosszériája az úgynevezett térdeplőrendszernek köszönhetően süllyeszthető. Belépési magassága normál padlószintnél 340 milliméter, míg süllyesztve csak 250 milliméter.
Az oldalablakok edzett, sík biztonsági üvegekből vannak, míg a szélvédő ragasztott, kétrétegű biztonsági üveg. Az utastér fűtéséről 4 darab, az ülések alá szerelt ventilátoros befúvó gondoskodik. A busz vételára 52 millió forint, melyet a BKV további, összesen 3,5 millió forintnyi anyaggal és körülbelül 2,5 millió forint értékű munkával egészített ki.
Hazai sikertörténet
A Magyar Autóbuszgyártót az Auto Rad Controlle (ARC) és az Ikarusbus Kft. alapította azért, hogy egy teljesen új fejlesztésű, volt Ikarusos mérnökök által tervezett városi autóbuszcsaládot dobjanak piacra a jól csengő Ikarus márkanév alatt. A típuscsalád őselődjét, a csuklós kivitelű ARC 187-et 2005-ben mutatták be, két évvel később érkezett a szóló változat, mely a 134-es típusszámot kapta. Egy évvel később pedig bemutatták a 127-est, amely lényegében a 134-es modell rövidebb változata.