Business Class a belső sávban 1
Business Class a belső sávban 9


A Mercedes-Benz észak-amerikai márkakereskedőinek éves rendes gyűlésén leplezte le legújabb alkotását a mobil lakómegoldásokra szakosodott Airstream, amelynek nevét talán nem, polírozott alumínium lakókocsijait (jobbra) azonban az egész világ ismeri. 

Az alapanyag természetesen egy Mercedes volt, mégpedig a Sprinter, annak is észak-amerikai kiadása, amelyet kétféle dízelmotorral (161 lóerős négyhengeressel és 188 lovas V6-ossal) árulnak. 
Az Airstream Autobahn lényege a motoros oldalsó tolóajtó mögött feltáruló utastér. A vezetővel együtt nyolcan férnek el a nagy busz belterében, közülük hatan élvezhetik a repülőgépek első osztályáról megismert, személyes kényeztetést. Minden egyes ülést motoros állítású lábtámasszal, ülésfűtéssel, 120 voltos és USB dugaljakkal, valamint teljes értékű íróasztallal szereltek fel. 
Az autó értelemszerűen bővelkedik a bőrben és valódi fában, beépített hűtőszekrényekkel és az egyéni munkaállomásokhoz kapcsolódó kezelőszervekkel rendelkezik. 
Business Class a belső sávban 10
Nem jó fajta focit néznek a sajtófotón az Autobahn fedélzetén: lám, mindenki jobban jár a labdarúgással.
A lényeg azonban nem ez, hanem az Airstream központi, intelligens vezérlő rendszere, amelyről okostelefonon, laptopon vagy unalmas módon, a műszerfali kezelőpanelen keresztül vezérelhető az utastér-világítás, az árnyékoló rolók helyzete, a fűtés és a klímaberendezés. Ugyancsak mobilról távirányítható a fedélzeti szórakoztató rendszer, amely 32 colos (81 cm) képátlójú tévéből, Blu-Ray lejátszóból, Pandora internetes rádióból és Apple TV online televíziós szolgáltatásból áll. 
A ráfutásgátlóval, sávbantartóval, holttérfigyelővel, parkolóradarral és számos egyéb fejlett vezetőtámogató rendszerrel felszerelt Autobahn kizárólag az USA Mercedes Sprinter-kereskedőin keresztül beszerezhető; európai forgalmazásáról egyelőre nincs szó.