A BKK szerint az új, alacsonypadlós villamos prototípus járműveinek gyártása hamarosan megkezdődhet. A CAF villamosok tesztelése és az utolsó tíz jármű elkészítése pedig Magyarországon történik majd, a kormány és a spanyol cég között létrejött stratégiai megállapodásnak köszönhetően. Az új járművek az uniós támogatásból megújuló villamosvonalakon – az 1-es és a 3-as -, valamint a rövidesen épülő budai fonódó villamos vonalain – a 19-esen és a 61-esen – állnak forgalomba. A beruházást az EU Kohéziós Alapja, a magyar kormány és a fővárosi önkormányzat finanszírozza összesen 43 milliárd forintból.
A budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztési projekt a főváros kiemelt közlekedésfejlesztési, járműbeszerzési beruházása, melynek kedvezményezettje a BKK. A projektben összesen 47 villamost, valamint 24 trolibuszt szereznek be, valamennyi jármű alacsonypadlós lesz. A 47 új villamosból 35 jármű 34-36 méter hosszú, 12 kocsi pedig 54-56 méter hosszú lesz. A BKK szerint, ha újabb forrás áll rendelkezésre, további 77 villamos lehívására biztosít lehetőséget a szerződés.Forrás: MTI