Tavaly ősszel adtunk hírt arról, hogy legördült a szerelősorról a Kamaz vadonatúj nyergesvonatója, melyet a Daimlerrel közösen fejlesztettek ki. A 5490-es modell ugyan 60 százalékban orosz beszállítóktól származó alkatrészeket tartalmaz, azonban bizonyos főegységek, így például a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Daimler leányvállalatától, a Mercedestől érkezik. Részben ennek, részben pedig a tudatos járműfejlesztési koncepciónak köszönhető, hogy az új orosz modellek egyre magasabb, már-már európai színvonalat képviselnek. Igaz, az oroszok eleinte más irányban is gondolkodtak, hiszen a 2011-ben bemutatott nyergesvontató egyik prototípusának fülkéjét még a dél-koreai DMEC gyártotta.

A Naberezsnije Cselnyi-i gyártó a jelek szerint hosszútávon számol az új orosz-német együttműködésben készülő modellekkel. A tervek szerint a Kamaz számos új változat összeszerelését kezdi meg az év végig. A 2014 második felében gyártásba kerülő járművek főként a motorok teljesítménye, a fülkék kialakítása, valamint a műszaki tartalom terén térnek majd el az 5490-es nyergesvonatótól. Bizonyos modellek esetében pedig az automata sebességváltó is megjelenik a kínálatban.

A Kamaz az idei év legfontosabb lépéseként az új, nehéz kategóriás modellek piaci bevezetésére szánta el magát. Még augusztusban indulhat a 400 lóerős motorral szerelt, 65207-es típusszámot viselő, háromtengelyes, ponyvás teherautó összeszerelése. Emellett ugyancsak a nyár végén kezdődhet a 65205-os háromtengelyes, billencses típus gyártása is. A 6×4-es hajtásképletű, 26 tonna össztömegű teherautót a 65207-eshez hasonlóan hálófülkével is kínálja majd az orosz gyártó.
Gőzerővel fejlesztenek az oroszok 1

A Kamaz 65205-ös ugyan az 5490-es nyergesvontató formavilágát örökölte, a faceliftnek köszönhetően azonban kissé Scaniásra sikeredett.

A Kamaz 65205-ös ugyan az 5490-es nyergesvontató formavilágát örökölte, a faceliftnek köszönhetően azonban kissé Scaniásra sikeredett.

Az új Kamaz nehéz teherbírású modellek ugyanakkor már az 5490-es modell faceliftes formavilágával készülnek majd. A Scania Streamline típusok vonalait idéző járművek emellett már nem német, hanem a Kamaz saját fejlesztésű erőforrásaival gördülnek le a jövőben a gyártósorról. Az új típusokat az oroszok várhatóan gázhajtású, valamint hibrid üzemű (dízel-elektromos vagy gáz-elektromos) változatban is elérhetővé teszik.