Manapság kevés termék esetében számíthatunk arra, hogy 10 évnyi kemény használat után is kifogástalanul működnek, különösen akkor, ha folyamatosan extrém körülmények között kell teljesíteniük. A Ford hat hónapba sűrítette bele mindazt az igénybevételt, ami egy évtized alatt vár egy haszonjárműre. A tesztek során a prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, szélsőséges hőmérsékletek között. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen javították a modellt.
Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján, Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj dobozos áruszállítót, az önjáró alvázas kivitelt és a minibusz-változatot egyaránt 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, amelynek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak.
A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint ötezer alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon és 60 km/órás sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.
A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubajban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500 ezer kilométert teljesített.
A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén. A mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.
A vadonatúj Transit – a Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier modellekhez hasonlóan – megvásárolható az európai márkakereskedésekben.