A jármű 1985. április 19-én állt forgalomba a BKV-nál, hogy megkezdje 100 ezer kilométeres futáspróbáját. Munkanapokon a 30-as viszonylaton Újpestre, hétvégén pedig a 16-os vonalán a budai várba közlekedett. Az Ikarus mérnökei a 400-as típuscsaládot a legendás 200-as széria utódjának szánták. Lényeges változás volt, hogy a 415-ös padlószintje 20 centivel alacsonyabb volt, motorteljesítménye pedig 34 kilowattal nagyobb volt a Budapesten közlekedő szóló Ikarus 260-asokénál.
1987-ben a BKV a 415-ös típusból tíz darab nullszériás autóbuszt vásárolt. A prototípushoz hasonlóan ezeket is a Rába D 2356-os HM6U típusú, 162 kilowatt teljesítményű (220 lóerős) motorokkal szerelték. Az új Ikarusok a 120-as viszonylaton álltak forgalomba. A prototípust később oktatókocsiként használta a BKV, 2012-ben pedig törölte az állományából. A járművön 2013 júniusa óta dolgoznak és várhatóan ez év szeptemberre készül el.