A Rába tűzoltóautók gyártásában is érdekelt francia cég tavaly mutatta be teljesen megújított haszonjármű-kínálatát. Az új  Renault Trucks modellek számos régi típust küldtek nyugdíjba és nemcsak megjelenésükben, hanem a műszaki tartalom terén is teljesen megújultak. Bár a munka nagy részét még 2013-ban elvégezte a Renault, mégis maradt még erre az évre még egy-két betömni való lyuk a típuskínálaton. Ennek köszönhető, hogy a franciák csak nemrég dobták piacra a kis- és közepes teherbírású D-széria alacsonypadlós változatát, a D Access-t.

A D Access-t elsősorban hulladékszállítós kivitelben kínálja a Renault Trucks. Az aszfalttól az első lépcsőhöz viszonyított távolság mindössze 43,5 centiméter, oldalsó ajtói pedig legalább 80 fokban nyithatók. Ezen paraméterek gyors ki- és beszállást tesznek lehetővé, mely ideális városi áruszállítóvá varázsolja a D Accesst-t. A vezetőfülke tulajdonképpen egy hatalmas nagy kocka, melynek tetejére szerencsére jutott némi anyag a légterelés érdekében, de való igaz, a kukásautók nem éppen a folytonos száguldásról híresek, így ezen járművek esetében kisebb hangsúly esik a légellenállásra.

Az  üléspozíció a gyalogosokkal van egy szinten, emellett a szélvédő 220 fokos kilátást biztosít, így a D Access-szel sokkal biztonságosabb lehet a közlekedés lakott területen. A síkpadlótól számolva, a fej fölötti térrel együtt a fülke belső magassága legalább 2 méter, így nem kell görnyedezni az utasoknak, ha valamiért fel akarnak állni. Az új fejlesztésű vezetőülésen pedig egy hárompontos biztonsági öv védi a vezetőt egy elkerülhetetlen baleset esetén.

Alacsonypadlós kukásautó a franciáktól 1
Alacsonypadlós kukásautó a franciáktól 7 A 6×2-es hajtásképletű, 2,29 méter széles jármű fordulóköre mindössze 6,6 méter, ami nagyon jó értéknek számít kategóriájában. Az elektronikusan kormányzott hátsó tengely ugyanakkor jobb manőverezhetőséget biztosít a sofőr számára. A D Access stabilitásához pedig az új fejlesztésű légrugós rendszer is hozzájárul. A modellben Euro 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő DT8-as motor dolgozik, mely 280 valamint 320 lóerős változatban áll a megrendelők rendelkezésére. 

Az Allisontól érkező automataváltó üresbe teszi magát abban az esetben, ha a teherautó áll és a sofőr nem csinál semmit. A Renault Trucks számos változatban kínálja a D Access közepes teherbírású teherautót. Az 5,8 tonna önsúlyú jármű összese 16 féle tengelytávval, valamint 3,25 -től egészen 8,78 méteres hosszúságig áll a felhasználók rendelkezésére.