A megnövekedett forgalom következtében ugyanakkor balesetek veszélye is nő, ezért döntött úgy a Mercedes, hogy olyan rendszert fejleszt ki, mely teljes mértékben átveszi az irányítást a sofőrtől. Felmerül a kérdés, hogy ugyan mire jó ez, hiszen egy gép is hibázhat. Természetesen ez igaz, ugyanakkor vezetést támogató rendszerek előnye, hogy minimálisra csökkentik az emberi mulasztásokból eredő balesetek bekövetkezését. A Setra ComfortClass 500-as típusú turista autóbuszában például már most megtalálható a vezető éberségét figyelő rendszer, vagy a távolságtartó tempomat, mely segít megelőzi a ráfutásos ütközéseket.
Ugyancsak a figyelmetlenségből eredő hibák elkerülését szolgálja többek között a sávelhagyásra figyelmeztető automatika is, mely rendkívül hasznos lehet, ha a kamion vezetője elbóbiskol. Számos vezetést támogató rendszer áll már most is a gyártók és a felhasználók rendelkezésére, ugyanakkor a Mercedes által bemutatott fejlesztés több automatika egyidejű alkalmazásával teszi lehetővé az automatizált vezetést. A német gyártó tájékoztatása szerint a Magdeburg közelében próbára tett automata vezérlés a repülőgépek robotpilótájához hasonlítható.A rendszer lényegében szabályozza a gyorsulást, valamint a lassulást és a balesetek elkerülése mellet az optimális üzemanyag-felhasználáshoz is nagymértékben hozzájárul. A Highway Pilot asszisztens egyelőre a nevében is őrzi kísérleti jellegét, azonban könnyen lehet, hogy valóban ez az irány képviseli majd a jövőt Európa fuvarozásában. A Mercedes tervei között szerepel, hogy a rendszer továbbfejlesztésénél lehetővé tegye több kamion egy időben történő kommunikációját.