Korábban a várban tesztelte a BKV a prototípust

Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert

Magyar gyártmányú midibusz állt forgalomba a BKV-nál tegnap. Az egy évig bérleti konstrukcióban közlekedő típusból korábban negyven darabot hozott volna Budapestre egy alvállalkozó, de végül elmeszelték a tendert

A parlamenti választások után érvénytelenített miditendert követően a BKK ismét közbeszerzési pályázatot írt ki midibuszokra. A fővárosi közlekedésszervező cég ezúttal 25 darab autóbusz üzemeltetését kívánja külsős cégre bízni. A nyertes alvállalkozónak összesen évi 1 500 000 kilométeres futásteljesítményt kell vállalnia a buszokkal. Ugyanakkor a felhívás a fenti mennyiség mellett további 10 midi üzemeltetésére nyújt opciós lehetőséget.

A tenderkiírás szerint a BKK olyan alvállalkozóval kíván együtt dolgozni, melynek éves árbevétele az ezt megelőző két évben nem haladta meg a másfél milliárd forintot. A győztes pályázóval szemben további elvárás, hogy rendelkezzen legalább 100 darab autóbusz üzemeltetésére vonatkozó referenciával. A BKK a jelentkezések elbírálása alapján elsőként az árat veszi figyelembe, tehát várhatóan azt a pályázót hirdetik ki győztesnek, amelyik a legkedvezőbb ajánlatot nyújtja be az éves futásteljesítményre vonatkozólag.

Az elbírálásnál ugyanakkor fontos tényező a midik hajtása is, így elképzelhető, hogy a végső győztes cég alternatív hajtással közlekedő járműveket állíthat majd forgalomba. A június végén meghirdetett tenderre a BKK augusztus 14.-ig várja a jelentkezéseket. Eredményt várhatóan szeptember elején tehet közzé a közlekedési cég.

A BKK fennállása óta ez már a sokadik miditender, ugyanis az eddig meghirdetett alvállalkozói pályázatokon nem sikerült új, kis befogadóképességű buszokat forgalomba állítani Budapesten. A BKK tájékoztatása szerint mindez elsősorban az érvénytelen ajánlatok beadása miatt alakult így, melyek miatt a cég minden esetben arra kényszerült, hogy érvénytelenítse az újból és újból kiírt miditendereket.