A DanubeTruck a járművek forgalmazása mellett a szervizelésért és az alkatrészek ellátásáért is felel majd. Az új értékesítő cég jövőre 500 jármű eladását tervezi legalább 6,6 milliárd forint értékben. Ennek megfelelően a társaság a könnyű teherautóknál 4,1 százalékos piaci részarányt 10 százalékra, míg a nehéz haszonjárművekét 2-ről 12 százalékra szeretné növelni.
Új kereskedői hálózatot hoznak létre, amely az egész országra kiterjedően tevékenykedik majd. Az azonnal átvehető új gépkocsik mellett a DanubeTruck vonzó árakon kínál nagy mennyiségű használt és cserejárművet is. A cég ősszel egy szerviz és alkatrész akcióval indítja tevékenységét.
A DanubeTruck a Pappas-csoporthoz tartozik, melynek részesedése az összefonódás után 55 százalékra nő az eddigi 43 százalékról, így a cégcsoport megerősíti vezető helyét a kis és nagy haszonjárművek magyarországi piacán. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megítélése szerint azonban ez nem vezet a verseny jelentős csökkenéséhez. Egyrészt azért, mert a hazai közepes haszonjármű piacon további három jelentős piaci részesedésű vállalkozás is jelen van (MAN, DAF és a Renault), másrészt pedig a Pappas-csoport márkái és az Iveco nem tekinthetők egymás közeli versenytársainak.
A régióban a magyarországi Iveco-értékesítés dobogós helyen áll. Az olasz gyártó egyébként egy nagy ipari multi, a CNH Industrial kezében van, melynek a múlt évi árbevétele 33,8 milliárd euró volt. A cég a világon 12 márkát állít elő 62 gyárával, amelyekben összesen 71 ezer főt foglalkoztat. A CNH profilja a közúti járműgyártás mellett a mezőgazdasági, az építőipari és a speciális – tűzoltó, katonai – járművek előállítása, de forgalmaz hajtásláncokat is.