A Vezess.hu áprilisban már
beszámolt arról, hogy a BKK megállapodást kötött egy alvállalkozóval 28 darab hibrid busz forgalomba állításáról. A dízel-elektromos hajtású járművek jövendőbeli üzemeltetőjét, a T&J Busz Projekt Kft.-t közbeszerzési pályázaton választották ki. A tenderen a Volánbusz alvállalkozójaként is tevékenykedő cég a Volvo 7900-as csuklós kivitelű autóbusszal indult. A T&J Busz Projekt Kft. tegnap aláírta az autóbuszok megvásárlásáról szóló szerződést a Rábával, ugyanakkor az előzetes tervekkel ellentétben némileg később, jövő év elején találkozhat a fővárosi utazóközönség a környezetbarát csuklósokkal.
A Volvo néhány év alatt piacvezető lett a párhuzamos hibrid technológiát alkalmazó autóbuszaival. A 7900-as hátsó részében 5 literes, Euro 6-os szabványú, 240 lóerős dízelmotor és 150 kilowattos erőforrás található. Az energia tárolására szolgáló akkumulátorokat a második tengelyhez közel helyezték el, ennek köszönhetően a 18 méter hosszú jármű súlyelosztása aránylag egyenletes lett. A jármű 154 utas szállítására alkalmas, mely 4 hellyel többet jelent a korábban gyártott dízel változathoz képest.
A többi Volvo hibridhez hasonlóan a csuklós 7900-as egy párhuzamos technológiát alkalmaz, melyben az elektromos- és a dízelmotort együttesen, vagy akár külön-külön is igénybe lehet venni az autóbusz hajtásához. A buszmegállókba való beálláshoz például csendesebb, füstmentesebb üzemet biztosít az elektromos erőforrás. Ahogy a hasonló technikát alkalmazó buszoknál, úgy ennek a járműnek a hajtásrendszere is akkumulátorokban tárolja el a fékezéskor felszabaduló energia egy részét. A technológiának köszönhetően az autóbusz 30 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki a dízel üzemű modellekhez képest.
A buszokat magas megbízhatóság és élettartam, emellett akár 39 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználás, 40-50 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátást, valamint csendes, elektromotoros indulás jellemzi. 2010 óta a svéd gyártó több mint ezer hibrid üzemű autóbuszt értékesített összesen huszonegy országban. Budapesten ezek a példányok lesznek az első menetrend-szerinti forgalomban közlekedő hibrid autóbuszok.