Ragaszkodik hagyományaihoz a Mercedes: az új generációs Vito megjelenésében egyértelműen hordozza magán elődje jegyeit, ugyanakkor a múltidéző forma csalóka: az új furgon közegellenállási együtthatója a műfajban igen jónak számító 0,32, a tizennégy centiméteres hosszgyarapodás pedig, amely mindhárom karosszériahossznál (4895 mm, 5140 mm és 5370 mm) érvényes, elsősorban az újszerű, gyalogosbarát orrkialakításnak köszönhető. 

Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja 1
Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja 13
Egy haszonjárműnél persze nem ezek a legfontosabb paraméterek: a Vito háromféle össztömegű kivitelben (2,8, 3,05 és 3,2 tonna) választható. A hasznos terhelést a Fordnál korábban már alkalmazott megoldással javították:a kisebb motorok és karosszériák elsőkerék-hajtású kivitelben kérhetők, így a 3,05 tonnás modell is csaknem 1,29 tonnával terhelhető. A hátsókerék-hajtású, 3,2 tonnás típus hasznos teherbírása 1369 kg. 
Nem csak a rakományra, az utasokra is figyelt a Mercedes. A fülkében javult a helykínálat, az ergonómia és az anyagminőség. A vezetőtámogatási felszereltség helyenként személyautós szintet üt meg, ami nem is csoda, hiszen a dobozos és duplafülkés kivitelek mellett személyszállítóként (Vito Tourer) is rendelhető a jármű. 
Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja 14
Utóbbi akár nyolc légzsákkal (köztük újdonságként hátsó függönylégzsákkal) és komfortosra hangolt futóművel büszkélkedhet. Minden verzión alapfelszerelés az adaptív ESP, a vezető elbóbiskolására ügyelő rendszer, a keresztszél hatását ellensúlyozó rendszer, valamint az abroncsnyomás-felügyelet. Opcióként olyan tételek rendelhetők, mint az aktív parkolástámogatás, a holttérfigyelés, vagy a sávban tartó asszisztens.
Egyedülálló módon adaptív fényelosztású LED-es fényszórók is kérhetők a Vitóhoz. Ami az erőforrásokat illeti, a keresztben beépített, kompakt, 1,6 literes dízelmotor 88 lóerős (109 CDI) és 114 lóerős (111 CDI) kivitelben is rendelhető. A hátsókerék-hajtással kínált, 2,15 literes dízel 136 (114 CDI), 163 (116 CDI) és 190 (119 BlueTEC) lóerős változatban kapható. Utóbbi a kategória első Euro 6-os motorja, és alapkivitelben 7G-Tronic automata váltó társul hozzá. Ez a váltó minden nagymotoros verzióhoz megrendelhető. 
Elöl hajt, hátul hajt a Mercedes új furgonja 15
A motorok átlagos üzemanyag-fogyasztása mintegy 20 százalékkal kisebb az előző modellhez képest; a karbantartási periódus 24 hónap vagy 40 000 km.