Az elmúlt időszakban Lengyelország egykori fővárosában tesztelték a Škoda elektromos buszát. A próbafutásokra a város vezetősége azért volt nagyon kíváncsi, mert a tervek szerint hamarosan a turisták által gyakran látogatott történelmi városnegyedekben null-emissziós zónát alakítanak ki. Az elmúlt három hónapban a jármű két, átlagosan 12 kilométer hosszú útvonalon közlekedett rendszeresen. A krakkói közlekedési vállalat, az MPK Kraków tájékoztatása szerint a cseh elektromos autóbuszt egyszer sem kellett félreállítani nagyobb meghibásodás miatt.
Jól vizsgázott az elekromos Škoda 1

Mintha csak egy busz szimulátor lenne, pedig nem: ez a Škoda Perun műszerfala

Mintha csak egy busz szimulátor lenne, pedig nem: ez a Škoda Perun műszerfala

A Škoda tavaly mutatta be környezetbarát autóbuszát, a Perunt. A jármű elnevezése a „Pure Electric RUNner” vagyis a „tisztán elektromos hajtással közlekedő” angol kifejezésből kapta nevét. A nagyteljesítményű akkumulátorokkal szerelt autóbusz motorjának teljesítménye 160 kilowatt, a jármű hatótávolsága pedig 150 kilométer. Az akkumulátorok töltése napközben gyorstöltővel is végezhető, ami mindössze 50 percet vesz igénybe. Este az energiatárolók töltése hagyományos módon viszont több óráig is eltarthat.
A szóló kivitelű, 12 méter hosszú, háromajtós autóbusz összesen 80 utas szállítására alkalmas, végsebessége pedig 70 kilométer/óra. A cseh cég jól bevált kasztnihoz, a lengyel gyártmányú Solaris Urbino 12-eshez nyúlt a Perun kifejlesztésekor. A munkálatok során a Škoda lényegében csak a hajtásláncban érvényesítette saját elképzeléseit, ezért az utastér belső elrendezése és a jármű külső megjelenése a sorozatgyártásban készülő Urbino színvonalát tükrözi.

A Perun-t most tesztelték először Lengyelországban

A Perun-t most tesztelték először Lengyelországban

A jármű első nemzetközi tesztjét több próbafutás előzte meg Csehországban, így májusban például Opavában, majd júniusban Opavában és Zlínben, azt követően pedig Liberecben próbálhatta ki az utazóközönség. A Škoda évente mintegy kétszáz millió koronát fordított eddig az elektromos valamint hibrid hajtás fejlesztésére. A cseh gyártó azért invesztál ennyit az alternatív hajtás vonzóbbá tételére, mert szeretne a trolibuszokhoz hasonló sikereket elérni a környezetbarát autóbuszok piacán Közép-Európában.

Az alábbi videón megnézheted működés közben a cseh elektromos buszt.