Egy kicsi is számít
Elég, ha az abroncsban az előírtnál csak egy kicsivel alacsonyabb a nyomás, máris megváltoznak a rugalmassági jellemzői, így jelentősen lerövidül az élettartam. A kereskedelmi fuvarozásban részt vevő gépjárművek átlagosan 12 százaléka közlekedik az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással és az esetek többségében – elsősorban a megfelelő felügyelet hiányában – a nyomáscsökkenés folyamatos. Ez okozza a defektek több mint 90 százalékát.
Ha a gumiabroncsban túl magas a nyomás, akkor az a tervezettnél gyorsabban vagy egyenetlenül kopik. Ennek szintén az a következménye, hogy az abroncsot a vártnál korábban le kell cserélni. Nagyobb flottákkal dolgozó vállalkozásoknál ezek a problémák több millió forinttal növelhetik meg a költségeket, ami a profit rovására megy. Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a gumiabroncs gördülési ellenállását. A Continental számításai szerint évi 310 000 forint többletkiadást okoz (403 forintos literenkénti gázolajárral számolva) minden egyes járműnél a helytelen abroncsnyomás egy nehéz kategóriás kamionokból álló flottában.
Pontos adatok
A ContiPressureCheck valós idejű adatokat szolgáltat az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről a sofőröknek, akik szükség esetén azonnal reagálni tudnak. A rendszer egy 2 cm hosszú és kevesebb mint 20 g súlyú szenzorból és egy feldolgozóegységből áll. Előbbit a futófelület belsejében kell rögzíteni. Abroncscsere esetén az érzékelő néhány mozdulattal áthelyezhető az új abroncsba. Az akkumulátor élettartama 6 év vagy körülbelül 600 000 km. A rendszert kiegészíti a jármű vázán elhelyezett vevőegység, valamint a sofőrkabinban az adatokat megjelenítő kijelző. A ContiPressureCheck minden teherautó- és gumiabroncs-márkával képes együttműködni.