Az eredeti szállítási szerződést idén februárban kötötték meg 27 milliárd forint értékben, akkor 37 darab CAF Urbos3 típusú villamost rendelt a BKK. A most aláírt szerződésmódosítás alapján 2016-ban további tíz új villamos érkezik majd Budapestre: ezek a járművek részben már a Dunakeszi Járműjavítóban készülhetnek el, és ott tesztelik őket.

A szerződésmódosítás alapján a 37 darabos alapmennyiség szállítását a CAF felgyorsítja, így minden uniós forrás lehívható lesz a projektben. Az új villamosok rekordgyorsasággal kaptak előzetes típusengedélyt a BKK, a CAF és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közötti szoros együttműködésnek köszönhetően. Ennek birtokában a prototípus járművek gyártása a szükséges anyagbeszerzés lezárultával már szeptemberben elindul.
 
A szerződés lehetőséget teremtett további 87 villamos szállítására is: újabb forrás rendelkezésre állásával összesen akár 124 vadonatúj villamost helyezhetnek üzembe 2020-ig a fővárosban. A további 87 jármű igény szerint rövid és hosszú kialakítású is lehet, valamint ezen belül elképzelhető 20 olyan villamos vásárlása, amely felsővezeték nélküli üzemre is alkalmas. A szerződés értéke ezzel együtt összesen 75 milliárd forint. Az opcionálisan lehívható további darabszám lehetővé teszi az elöregedett budapesti villamosállomány jelentős fiatalítását azonos típusú, modern alacsonypadlós járművekkel.
 
A rövidebb (34 méteres) villamosok a jelenleg – főként európai uniós forrásból – megújuló 3-as vonalra, valamint a várhatóan 2015 végére kiépülő budai fonódó villamoshálózatra, azaz az Óbuda és Újbuda között 2015-től közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek majd. A mai Combino villamosoknál is valamivel hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd.
 
A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszú típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel. A járművek utastere légkondicionált, fűtött, fedélzeti utastájékoztató rendszerüket a FUTÁR-ba integrálják, sőt kamerákkal is ellátják őket. Az első CAF villamosok jövőre állnak forgalomba a budapesti villamosvonalakon. Ezzel egy időben megkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves elavult villamosok selejtezése is.