A környezetvédelem iránt elkötelezett szervezetek ugyan üdvözlik a villamos meghosszabbítását, ugyanakkor elfogadhatatlannak tartják a nagy mennyiségű faáldozatot. Az 1-es villamos vonalának dél-budai bővítése miatt a Szerémi úton eddig már 37 darab, hat méter széles lombkoronával rendelkező fát vágtak ki, a Hengermalom úton pedig a középső fasor helyére kerülő vágányok miatt összesen 25 darab fa sorsa pecsételődött meg. A civil szervezetek a még meglévő fák védelmére szólítják fel a BKK-t, arra hivatkozva, hogy egy esetleges pótlás során még évtizedekig tartana a fák megerősödése.
Álláspontjuk szerint megoldható lenne, hogy úgy épüljön meg a villamosvonal az Etele úton, hogy a fák is megmaradjanak. A középső fasor két oldalán egy közös villamos- és autóbuszsávot lehetne létesíteni, a szélső közúti sávok pedig, amelyeket most autóparkolásra használnak, közúti sávként működhetnének. A parkolást a szélső fasorok fái között lehetne biztosítani, természetesen egyidejűleg a fák fizikai védelmével.