A Scania típuskínálata június közepén új modellel bővült, melyet kifejezetten a skandináv piacra szánnak, ahol jelentős igény mutatkozik a városközi kivitelű, részben alacsonypadlós autóbuszokra. A Finnországban készülő Scania OmniExpress 320 LE a svédek szerint méltó utódja lehet a Lahti Scala-nak, ugyanis a finnek által korábban gyűjtött tapasztalatok figyelembe vételével építették még. Az alacsony belépésű háromtengelyes modell a Scania 6×2-es kerékképletű KxxxUB-típusjelű alvázára épül. Az OmniExpress 320 LE 14,5 illetve 14,8 méter hosszú, a kéttengelyes kivitel hossza pedig 12,5-13 méter között van. A motorok teljesítménye pedig 320-360 lóerő között mozog.
A modell kialakítása teljes mértékben megfelel a finn tömegközlekedési vállalat, a Helsingin Bussiliikenne Oy igényeinek. Helsinkiben az autóbuszok túlnyomó része háromtengelyes, melyeknél a harmadik ajtó általában egyszárnyú. Az utastérben kétoldali, dupla üléssoros elrendezés az uralkodó és csak a második ajtóval szemben van peron a babakocsival és a kerekesszékkel utazók számára. Az utastér ilyen jellegű kialakítása azonban nem minden modellnél előnyös, hiszen míg az Ikarus E94-esek és a Lahti Scalák esetében működött, addig az újonnan vásárolt Volvo 8700-esek szűkösnek bizonyultak.A dízel, biodízel és etanollal is üzemeltethető OmniExpress 320 LE-re már most jelentős igény mutatkozik. Júniusi bemutatása óta már több mint hatvan darabra érkezett megrendelés a Scaniához. A Helsinkiben közlekedő prototípusról pedig kedvező visszajelzéseket kapott a közlekedési vállalat a finnektől.