Egy hónapos közelségbe került a hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás, így nem csoda, ha szépen lassan már minden gyártó kiterítette az asztalra az ütőkártyáit, azaz azokat az újdonságokat, amelyekért érdemes lesz kilátogatni Európa egyik legnagyobb járműipari expójára. A Mercedes-Benz néhány napja arról tájékoztatta a Vezess.hu -t, hogy a szeptember 25 és október 2 között megrendezendő kiállításon az Econic kukásautó gázos verzióját is bemutatja a nagyközönség előtt. Nem ez lesz azonban az Econic NGT európai premierje, ugyanis a modell épp ezen a múlt hétvégén volt látható első ízben Svédországban, egy nemzetközi kiállításon.
Figyelembe vették a korábbi tapasztalatokat
Az új Euro 6-os motorral szerelt, valamint áttervezett fülkével készülő Econic-ot alig egy évvel ezelőtt mutatta be a német gyártó. A megújult modellről a Vezess.hu is részletesen beszámolt. A piaci igényeket felmérve a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy elkészíti a modellfrissítésen átesett típus környezetbarát hajtással készülő változatát is, mely megfelel a legszigorúbb kibocsátási normáknak. Az új Econic NGT-ben egy teljesen új motor dolgozik, melynek kifejlesztésénél a korábbi gázhajtású változatokban alkalmazott technológiát vették alapul. Az Euro 6-os szabvány bevezetése előtt a Mercedes legalább 1400 CNG-vel hajtott Econic-ot értékesített.
Új CNG-motor
Az új M 936 G sűrített földgázzal működő motort a mérnökök a 7.7 literes OM 936-os turbódízeles erőforrás alapjaira építették. A kizárólag CNG-vel üzemelő motor 302 lóerős (222kW) teljesítményre képes 1200 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. Az előzetes számítások alapján az alternatív üzemanyaggal közlekedő Econic több mint 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki dízeles társaival szemben.
Megnövelt teherbírás
A Mercedes az új motorral mintegy 400 kilogrammal tudta növelni a hasznos teherbírást, ugyanis az M 936 G majdnem fele olyan könnyű, mint a hagyományos hajtással működő változata. Igaz, a hasznos teherbírás növeléséhez nagy mértékben hozzájárultak az újonnan kifejlesztett szénacél gáztartályok is, melyek a jármű két oldalán találhatóak speciális, biztonsági dobozokban.
Az új M 936 G sűrített földgázzal működő motort a mérnökök a 7.7 literes OM 936-os turbódízeles erőforrás alapjaira építették. A kizárólag CNG-vel üzemelő motor 302 lóerős (222kW) teljesítményre képes 1200 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. Az előzetes számítások alapján az alternatív üzemanyaggal közlekedő Econic több mint 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsájt ki dízeles társaival szemben.
Megnövelt teherbírás
A Mercedes az új motorral mintegy 400 kilogrammal tudta növelni a hasznos teherbírást, ugyanis az M 936 G majdnem fele olyan könnyű, mint a hagyományos hajtással működő változata. Igaz, a hasznos teherbírás növeléséhez nagy mértékben hozzájárultak az újonnan kifejlesztett szénacél gáztartályok is, melyek a jármű két oldalán találhatóak speciális, biztonsági dobozokban.
Az új Econic NGT természetesen nemcsak hulladékszállítós felépítményben lesz kapható. A Mercedes tájékoztatása szerint a közepes teherbírású CNG-vel hajtott teherautó két-, illetve háromtengely változatban lesz elérhető 18-26 tonna közötti össztömegű változatokkal. A jövendőbeli ügyfelek kétféle fülkemagasság közül választhatnak majd: a Mercedes 1745 milliméteres, valamint egy extra alacsony 1295 milliméter belmagassággal rendelkező kabinnal kínálja az Econic NGT-t.