A nemzetközi újságírókból álló európai zsűri a német MAN csuklós kivitelű, alacsonypadlós városi autóbusz típusát választotta a „2015-ös Év buszának”. A 18,75 méter hosszú Lion’s City GL az olasz (ámde Csehországban készülő) Urbanway Hybriddel, a szintén német gyártmányú Mercedes Citaro 2-vel, a svéd Scania Citywide LF CNG-vel, valamint a holland VDL Citea SLFA 180-nal volt versenyben a városi buszok kategóriájában a megtisztelő címért.

A modell egyébként a magyar olvasók számára is ismerős lehet, hiszen 2011-ben Budapesten kilenc hónapon át tesztelhette az utazóközönség. Akkor a BKV-nak az EBSF-projekt keretében nyílt lehetősége kipróbálni a számos újdonságot felvonultató típust. Az öt ajtóval szerelt Lion’s City GL-ben Euro 6-os környezetvédelmi normának megfelelő CNG-motor dolgozik, mely akár biogázzal is üzemeltethető. A jármű károsanyag kibocsátása minimum 17 százalékkal alacsonyabb a dízel üzemű változatokénál. A gyártó szerint tízéves periódussal számolva a Lion’s City GL üzemeltetése 15 százalékkal kisebb lehet a hagyományos üzemű változatokhoz képest.

Budapesten is tesztelt típus lett az Év busza 1

Ő lett a "Bus of the Year 2015" a városi kivitelű autóbuszok között

Ő lett a „Bus of the Year 2015” a városi kivitelű autóbuszok között

A Lion’s City GL-ben 39 ülőhely és 85 állóhely áll rendelkezésre. A nagyjából egyenlő távolságra elhelyezett duplaszárnyas utasajtók gyors utasáramlást biztosítanak, a széles utasfolyosók pedig kényelmes közlekedést tesznek lehetővé. Az alacsony, 370 milliméteres belépési magasság a beépített térdeplőrendszernek köszönhetően 320 milliméterre csökkenthető, mely általában a kerekesszékesek, valamint a babakocsival közlekedők feljutását segíti. Az autóbusz fordulóköre 24,43 méter, ami ugyan jó értéknek számít ebben a hosszúságban, ugyanakkor a hazai gyártású – szintén 18,75 méter hosszú – Ikarus V187-as 22,5 méterrel büszkélkedhet.

A Budapesten vendégeskedő Lion's City GL belső terét valóban világosabbá tette az áttetsző csukló

A Budapesten vendégeskedő Lion’s City GL belső terét valóban világosabbá tette az áttetsző csukló

A modellben több olyan, innovatív megoldás található, mellyel nem minden városi buszokat kínáló gyártó büszkélkedhet. Egyik ilyen az a három, mágneses zárású összecsukható ülés a járműben, amelyeket csak a sofőr aktiválhat. Ezek lenyitására főként csúcsidőn kívül van lehetőség, amikor kevesebb állóhelyre van szükség. A másik figyelemreméltó fejlesztés a Hemscheidt DKS420 típusú áttetsző harmonikával készülő csukló, melynek köszönhetően napközben természetes fény jut be a csuklótérbe. A modellhez igény szerint IRMA típusú infrás utasszámláló rendszerrel is rendelhető, emellett a jövendőbeli vásárlók belső kamerarendszert is kérhetnek a Lion’s City GL-hez.

A 2015-ös Év buszának választott buszban olyan jegykezelő automatákat helyeztek el, melyek akár az okostelefonokon vásárolt elektronikus jegyeket is képesek leolvasni. A különleges szakmai elismerésnek számító „Bus of the Year 2015” díjakat a szeptemberi hannoveri IAA-kiállításon adják át.