Eredményesen zárult a Budapesti Közlekedési Központ tendere új midibuszok beszerzésével kapcsolatban, ami az elmúlt négy év hiábavaló próbálkozásait tekintve már önmagában sikernek tekinthető. A közbeszerzési pályázaton győztes indulónak a török Karsan Otomotiv-ot hirdették ki. A szerződés azonban csak akkor lép hatályba, ha a kormányzat biztosítja a szükséges forrásokat, tudta meg a Vezess.hu BKK-tól.

Mint ismeretes a BKK eredetileg 2013 őszén írta ki a 16 darab dízel üzemű midibusz beszerzésére vonatkozó közbeszerzési pályázatot, melyben további 24 busz kedvezményes áron történő vásárlására is kért ajánlatot. A közlekedésszervező cég azonban idén áprilisban érvénytelenítette a tendert, majd hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást írt ki. Erre két pályázót hívtak meg: a Rába-Molitust, illetve a Karsan Optomotive-ot. A hazai páros a Skandináviában népszerű S91-essel, míg a török gyártó az Atak midibusszal indult.

Az S91-eshez alvázat és egyéb részegységeket szállító Rába horribilisnek számító árral indult a tenderen. A győri gyártó darabonként 86 millióért szállította volna a buszokat a BKV-nak, míg törökök 54 milliót kértek egy midiért. A sajnálatos magyar vereség nemcsak az árnak köszönhető, hanem a magasabb fogyasztásnak is. Az S91-es vállalt üzemanyag-felhasználása 39,6 l/100 km, míg az Ataké 35 l/100 km volt. Ezek természetesen a gyártók által megadott értékek, a valóságban a tényleges fogyasztás jóval magasabb lehet, hiszen az nagymértékben függ sofőr vezetési stílusától, valamint a karbantartás színvonalától is. A jótállási és szavatossági feltételek szerint a Karsan a karosszériára 10 évet, az erőátviteli egységekre 5 évet és/vagy 300 ezer kilométert jótállási garanciát vállalt.

Az új midibuszok részben alacsonypadlósak, motorjaik teljesítik a legszigorúbb Euro-6-os normákat és összesen 60 utas szállítására alkalmasak. A járművek várhatóan égszínkék fényezésben légkondicionálóval, valamint a FUTÁR-eszközzel felszerelve érkezhetnek a fővárosba. A budapesti utazóközönség 2015 első felében találkozhat a midibuszokkal, melyek a főváros I. kerületében, valamint a belvárosi vonalakon állhatnak forgalomba.