Az újabb rekonstrukcióról a 2002-es korszerűsítés kedvező tapasztalatai alapján döntöttek. Akkor ugyanis 80 darab Tatra villamost újítottak fel, melynek köszönhetően a járművek 15 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak azokhoz képest, amelyek még gyári állapotukban közlekednek Budapesten. Az idén korszerűsítendő 20 darab járművet energiatakarékos, valamint a fékezéskor a felszabaduló energiát a hálózatba visszatápláló hajtással szerelik fel. Az ajtók az utasok által külön-külön is nyithatóak lesznek, emellett a vezetőfülke is megújul. Az utastér világosabb színezést kap, valamint az utastájékoztató elemek a már megszokott új arculatba illeszkednek majd.
A járművek felújítását a BKV 100 százalékos tulajdonában lévő VJSZ Kft. végzi. Az első néhány jármű összeszerelése rövidesen befejeződik. A kocsik októberben kezdik meg az utasok nélküli próbafutásokat, majd a hatósági vizsgáztatást követően várhatóan 2014 novemberében és decemberében állnak forgalomba. A felújított járművek a tervek szerint az európai uniós forrásból felújított 1-es villamos vonalán közlekednek majd, de a következő ütemben pedig a 2015 végére – a CAF villamosok érkezéséhez kapcsolódóan – a korszerűsített Budafok kocsiszínbe is felújított járművek kerülhetnek.a pénzügyi lehetőségektől függően törekszik a felújított kocsik számának növelésére.