A fehér fényezésben szállított jármű 3850 milliméter széles tengelytávval, valamint portál tengelyekkel készült, így akár a 45 fokos emelkedőkkel is könnyedén megbirkózik. A szívós jármű gázlómagassága 1,20 méter felett van, ezért a sekélyebb patakok sem jelenthetnek akadályt számára. A Mercedes-Benz a már jól bevált Euro 6-os minősítésű, OM 924 LA dízelmotorral szerelte a teherautót, mely 218 lóerős (160 kW) teljesítmény leadására képes.
A jármű kasztnija két részből áll: egy ötszemélyes kabinból, valamint egy speciális eszközök szállítására szolgáló felépítményből. Annak érdekében, hogy a hegyi terepviszonyok között is maximálisan ki tudja szolgálni legénységét, az izlandi Unimogra még vonóhorgot is szereltek. Mindemellett a karosszériára néhány megkülönböztető jelzés is került, de csak a rend kedvéért, persze. A Németországban készülő off-road járműre azok után esett a választás, hogy a Landsnet már szinte minden, a piacon kapható járművet kipróbált. Azok többsége már az első nap után megadta magát. Nem könnyű tehát az izlandi villanyszerelők élete, hiszen van, amikor egy műszak 16 órát vesz igénybe.Dániában nemrég állt forgalomba több, az izlandihoz hasonló U 4000-es, melyek a dán partiőrség munkáját erősítik. Ha kíváncsi rájuk, ide kattintva olvashat róluk.