Szombaton hivatalosan is átadták Szegeden az új, 13 darab alacsonypadlós járműből álló trolibuszflottát. Ezzel lezárult Szeged elektromos tömegközlekedésének fejlesztése, melynek 86 százaléka uniós pénzből valósult meg. A Dugonics téri záróünnepséget követően valamennyi jármű forgalomba állt.

Csongrádi megyeszékhely még 2011 januárjában rendelt a tendergyőztes Ikarus-Škoda konzorciumtól Tr187 típusú csuklós trolibuszokat. A járművek gyártásában rész vett a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric. Az egészen pontosan a Tr187.2-es típusszámot viselő trolibusz prototípusának gyártása tavaly márciusban kezdődött és már 2013. július 31-én Szegedre érkezett.

Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli, nemcsak hazánkban, hanem Európában is. A 18,75 méter hosszú és 2,55 méter széles járművek teljes mértékben alacsonypadlósak és összesen 124 utas szállítására alkalmasak. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. Korábban a város vezetése szavazásra bocsájtotta a trolik színét, így a szegediek döntésének megfelelően az Ikarusok piros színben álltak forgalomba.

A projekt élő példája annak, hogy akár unós forrásból is lehet támogatni a magyar buszipart, hiszen a város összesen 29,5 milliárd Forintot használt fel a járművek beszerzésre, valamint az infrastruktúra fejlesztésére a Kohéziós Alap társfinanszírozásával. A projekt részeként teljes hosszában megújult az 1-es villamosvonal, illetve részben a 3-as és 4-es vonal is. Emellett létesült egy új szárnyvonal, a 2-es viszonylat is.
Magyar trolik uniós forrásból 1
Magyar trolik uniós forrásból 7 Meghosszabbították a 8-as trolibusz vonalat és létrehozták a 10-es vonalat is. Emellett több fontos közlekedési csomópontot is átépítettek, valamint megújult a Csáky utcai trolibusz telep és a Pulz utcai villamosremíz is. A trolibuszok mellett 9 darab lengyel gyártmányú Pesa alacsonypadlós villamost is vásároltak. A villamosok és trolik karbantartásához pedig speciális gépeket vettek, valamint megújították az utastájékoztató rendszert is.