A Transporter alapjaira, a Volkswagen Golf mintájára átformált orral készült el az a Tristart nevű tanulmányautó, amelyet a hannoveri haszonjármű-kiállításon mutatott be a Volkswagen. 

Az autó legfeltűnőbb jellemzője a kettévágott karosszéria: a dobozos kisbuszból nyújtott fülkés platós kisteherautót faragtak a mérnökök. Mégsem haszonjármű elsősorban az autó: hatalmas terepabroncsai, csörlője és narancssárga fényezése terepre termett hobbijárműként pozicionálja a harminc milliméterrel megemelt hasmagasságú, műanyag burkolatokkal megvadított autót. 
Az első Syncro tanulmány harmincadik évfordulójára készített, nyújtott fülkés pickup-koncepció egyszerre akar minden lenni, és ez egész jól sikerül is neki.
Üzleti sarazós a Volkswagentől 21
Az utastérben egy harmadik arcát mutatja a Tristar: a vezető mögött sokfunkciós, kihajtható asztalkával szerelt sublót kapott helyet, ennek tetején kávéfőzőgép lapul. Az utasülés teljesen hátratolható a kabin hátfaláig, a vezetőé pedig 90 fokban elforgatható, így akár egy tárgyalás is lebonyolítható a fülkében. Az ehhez szükséges számítástechnikai hátteret egy beépített, 20 colos táblaszámítógép biztosítja. 
Ennyi újdonság után motorikusan szinte unalmas a Tristar: egy 201 lóerős, kétliteres dízelmotort kapott, amelynek 450 Newtonméternyi nyomatékát hétfokozatú DSG váltó közvetíti a 4Motion összkerékhajtási rendszer felé. Álló helyzetből 10 másodperc alatt éri el a százas tempót a kocsi, végsebessége 185 km/óra.
Üzleti sarazós a Volkswagentől 22