Az olasz márka a modell mellett további 16 járművet állít ki a szeptember 25. és október 2. között megrendezendő kiállításon. De nézzük a legfőbb újdonságot a Fiat Doblót, melyet több mint egymillió vásárló választott az elmúlt 14 évben. A negyedik generációs modell elődjeihez hasonlóan az új Doblo is egy többfunkciós jármű lett. A furgont nemcsak kívülről, de belülről is alaposan átdolgozták.

Multifunkcionalitás jegyében
Utastérben a tervezők nem hagyták érintetlenül a műszerfalat, a kárpitot, a kormánykereket, valamint az ajtópaneleket sem. A multifunkcionalitás koncepcióját szem előtt tartva alakították ki a teljesen újragondolt első üléspadot, amely három ülőhelyet kínál és amely alatt egy praktikus tárolóhely is rejlik. A középső ülés – a Ducatóhoz hasonlóan – lehajtható és kartámaszként, vagy akár irattartóként is használható. Hosszú tárgyak szállítása érdekében pedig a jobb oldali utasülés is lehajtható, az ülés háttámláján található horgokkal pedig a csomag megbízhatóan rögzíthető.
Keveset iszik az új Doblo 1
Keveset iszik az új Doblo 9 A Fiat emellett olyan megoldásokkal vértezte fel a furgont, mint az elektronikusan behajtható visszapillantó tükrök, valamint a Bluetooth kapcsolatra képes rádiók és USB/AUX csatlakozási lehetőségeket kínáló aljzatok. Ezenfelül az új Doblóban az exkluzív Uconnect rendszer is van, mely egy 5 colos színes érintőképernyőben testesül meg beépített navigációs rendszerrel és digitális (DAB) rádióval kiegészítve. A csomagtér a gyártó közlése szerint a ergonomikusra sikerült, a belső térhez pedig a 180 fokban nyíló hátsó ajtók praktikus hozzáférést biztosítanak. Az 1 tonna hasznos teherbírás mellett a jármű 5 köbméternél is nagyobb belső térrel dicsekedhet.

Mindenes teherhordó

A hajtás tekintetében több újdonsággal is szolgál a Fiat annak érdekében, hogy a Dobló a rövid városi fuvaroktól kezdve egészen a nagy távolságú szállításokig maradéktalanul eleget tudjon tenni. Az új Dobló motorválasztéka négy turbódízelből – 1.3 literes, 90 lóerős Multijet II-ből, 1.6 literes, 105 lóerős MultiJet II-ből, valamint robotizált sebességváltóval kiegészített 1.6 literes 90 lóerős MultiJet II-ből és egy 2.0 literes, 135 lóerős Multijet II-ből -, továbbá három benzines – 1.4 literes, 95 lóerős és 1.4 literes 120 lóerős TurboJet-ből, valamint 2.0 literes MultiJet-ből és egy ugyancsak 1.4 literes 120 lóerős benzin/metán kettős üzemű motorból áll.

Keveset iszik az új Doblo 10 A mérnökök az 1.3 és az 1.6 literes MultiJet dízelmotorok nyomatékleadásán jelentősen javítottak, melynek eredményeképpen alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot adnak le. A 90 lóerős 1.3 literes MultiJet II és a 105 lóerős 1.6 literes MultiJet II dízelmotorok EcoJet-változatban is hozzáférhetők lesznek és jóval alacsonyabb fogyasztást és károsanyag kibocsátást kínálnak. A fejlesztések eredményeként pedig a dízelmotorok esetében lehetővé vált a 4,4 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás és a 115 g/km CO2 kibocsátási érték elérése. A dízelmotorok az Euro-5+, míg a benzinmotorok már az Euro 6-os kibocsátási normáknak megfelelő károsanyag-kibocsátással rendelkeznek.

Biztonsági rendszerek

A biztonság érdekében a Fiat elektronikus fékerő elosztóval, kipörgésgátlóval, hidraulikus fékrásegítéssel, visszagurulás gátlóval látta el a Doblót. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek sorát a keréknyomás-ellenőrző rendszer mellett az első és az első oldallégzsákok egészítik ki, amelyek szükség esetén a fejet és a mellkast is védik.

Csakúgy mint az előző generációk esetében, az új Doblót is a törökországi Bursa-ban található üzemben gyártják majd.  Értékesítése 2015 év elején kezdődik és négyféle karosszériaváltozattal, kétféle magassággal és hosszúsággal lesz megvásárolható. A modell Észak-Amerikában RAM Promaster City néven kerül a forgalmazókhoz.