Nemrég a Vezess.hu arról számolt be, hogy a BKV kivonja a forgalomból egyik 28 éves autóbuszát, mely több mint másfél millió kilométert tett meg élete során. Ekkora futásteljesítmény a hosszú távú fuvarozásban résztvevő, jóval fiatalabb kamionoknál is előfordul. Jó példa erre a hazai Ronix Trans, melynek tulajdonosai a Scania Hungáriával közösen ünnepelték egyik nyergesvonatójuk futásteljesítményét. A fuvarozási cégnél szolgáló Scania R 420-as még mindig megbízhatóan látja el a nemzetközi áruszállítási feladatokat. Ebben persze a szakszerű karbantartásnak is nagy szerep jut.
Az R 420 Highline először tesztjárműként fordult meg a Ronix Transnál. A nyergesvonató többek között üzemanyag-fogyasztásával és műszaki tartalmával is meggyőzte a cég tulajdonosait. Mindezek alapján a vállalkozás 2006-ban a kipróbált tesztjárművel együtt tíz új Scania R 420 Highline vontatót szerzett be. Történetesen éppen ez az egykori demóvontató érte el az ünneplésre okot adó jubileumi futásteljesítményt.

A Ronix Trans minden karbantartást, illetve javítást a Scania budapesti márkaszervizében végeztet el és mivel ez tökéletes megoldás számukra, nem is tartanak fenn saját műhelyt. Sőt, a gyártó által javasolt technológiai előírásokat is betartják, tehát az egyes alkatrészeket akkor is kicseréltetik az ajánlásban megadott futásteljesítmény elérésekor, ha azok még megfelelően működnek.

Ezzel a háttérrel és tapasztalattal a Ronix Trans vezetői nyugodt szívvel vesznek meg olykor 700-800 ezer kilométert futott használt Scaniákat is, mivel tudják, hogy ezek is még sokáig megbízhatóan üzemeltethetők. Idén öt használt Scania mega-vontató beszerzését tervezik. Jövőre pedig lejár tíz más márkájú vontató finanszírozása, amelyeket jó eséllyel már új, Euro 6-os Scaniák válthatják majd fel.