A korábbi modellhez, az Ecotonn+ abroncshoz képest az új pótkocsiabroncs 10 százalékkal nagyobb futásteljesítményt és 7 százalékkal kisebb gördülési ellenállást biztosít, amely csökkenti a jármű kilométerenkénti költségét. A gumiabroncs futófelületi mintázata a korábbihoz képest nem változott, mivel a belső elemzések és a vevői visszajelzések az abroncs magas teljesítőképességét bizonyították az egyenletes kopás és a gördülési ellenállás tekintetében is.
Az új felépítésű karkasz ráadásul a benne található hűvösebb futóréteggel és hatékonyabb oxidációgátlási megoldással tartósabbá is teszi az abroncsot. Az elődjéhez viszonyítva az Ecotonn 2 eggyel magasabb, B besorolást kapott üzemanyag-hatékonyság tekintetében az EU-s címkén. A többi kategóriában változatlan maradt a minősítése, B a nedves tapadásra vonatkozóan és 70 dB a külső zajszint tekintetében.