Forgalomba állt a MÁV-Start két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek mától kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat. Az érdeklődők elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, majd a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, illetve a Miskolc, Nyíregyháza IC-vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ kocsikat a MÁV-Start szolnoki vasútjármű-javító telephelye gyártotta és teljes egészében hazai fejlesztésűek.
Nagyon hasít az új magyar IC 1
Nagyon hasít az új magyar IC 9 A járművek légkondicionáltak, emellett elektromos csatlakozókkal és wifi-vel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszerelték őket. Az új fényezéssel ellátott vagonokkal akár 200 kilométer/órával is hasíthat egy szerelvény. Ekkora sebességre a hazai vasútvonalakon azonban egyelőre nincs mód. Vélhetően az utasok már annak is örülnek majd, ha jelenlegi menetrendet képes lesz tartani a vonat.

Az IC+ kocsik megfelelnek az Európai Unió által alkalmazott TSI rendszer követelményeinek és hozzávetőlegesen száz vizsgálaton bizonyították alkalmasságukat a belföldi próbaüzem előtt.

Nagyon hasít az új magyar IC 10 A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás. Ha beválnak az új vasúti kocsik, akkor sorozatgyártásuk jövőre indulhat, melyhez a 250 ezer kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzem tapasztalatait is felhasználják. Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.