A törökországi összeszerelésről szóló megállapodást szeptember végén írták alá a cég képviselői a Mersa Otomotivval. A megegyezés szerint az orosz járműveket semi-knocked-down (SKD), vagy is részben összeszerelt darabokból állítják majd össze az Isztambultól 150 kilométerre fekvő sakaryai gyárban. A módszer hasonló ahhoz, amit például a BKV idehaza alkalmaz az új Ikarusok összeszerelése során.
Ugyanakkor egyes komponenseket, így például a kardántengelyeket, keréktárcsákat, fékrendszereket és akkumulátorokat a török beszállítóktól szerezik majd be. A török gyártás beindításával egy időben mintegy 24 ponton kezdődik meg a modell értékesítése. A jövendőbeli ügyfelek igényeinek kielégítéséről pedig 38 hitelesített szervizközpont gondoskodik majd Törökországban.
A szigorú európai követelményrendszer teljesítése érdekében a GAZ majd egy évig tesztelte új modelljét, illetve elvégezte a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy teljes mértékben megfeleljen az európai előírásoknak. A jármű Euro 5-ös kibocsátási normák teljesítését a spanyolországi IDIADA technikai szervizközpontban ellenőrizték. A tesztek szerint a GAZelle Next 43 biztonsági előírásnak felel meg, melynek köszönhetően 113 nemzetközi specifikációra jogosult.
A GAZelle Next típuscsalád platós, duplakabinos és furgonos, valamint minibuszos kivitelben lesz elérhető. A GAZ-csoport történetében ez lesz az első külföldön készülő modell, ugyanakkor a törökországi gyár főleg az európai piacokra szánt modelleket szereli majd össze.