Öt koncepció, egy közös kapcsolódási pont: az észak-amerikai SEMA tuningkiállításra készülve a Ford arra kért öt átépítő műhelyt, hogy képzeljenek el valami vadat az új generációs Ford Transit alapjaira. Megtették.
Vegas Off-Road Experience (VORE) Transit
A nevadai Vegas Off-Road Experience nevéhez méltóan terepjáró kalandmobilt varázsolt a Transitból. Noha az összkerékhajtásról ezúttal le kellett mondaniuk, masszív offroad-kerekeket és abroncsokat szereltek fel, robusztus műanyagbetétekkel vették körbe a karosszériát, a hátsó lámpák keretet, az első lökhárító gallytörő betétet kapott. A tető teljes hosszában végigfutó csomagtartórácson öt-öt keresőreflektor világít előre, illetve hátra. Persze a terepezés egy ilyen autóban csak eszköz, nem cél: ha megérkeztünk a világ végére, az utastérben öt darab LED-es televízió, egy 60 colos (!) monitorfal és további kültéri TV-panelek pótolják az elveszített civilizációt. A fedélzeten játékkonzolok, érintőképernyős táblaszámítógépek, valamint egyedi LED-világítás gondoskodik a hangulatról.
Designed Travel Transit
Felgyűrt ingujj és kitaposott bakancs helyett elegáns gúnyában hív hosszú utazásra a Designed Travel által megálmodott Transit. A hosszú tengelytávú modellre épülő tanulmány utasterében valódi fapadló és négy darab hűthető-fűthető masszázsfotel várja az utasokat, még a fejtámaszokat is motor mozgatja. A sportos megjelenésről áramvonalas kötények gondoskodnak, a harmadik üléssor kanapévá alakítható át, a szórakoztatásról 4K-s, ultranagy felbontású, 50 colos képernyő gondoskodik, és hogy ne szakadjunk el a külvilágtól, a tolatókamera-rendszer körkörös képet ad az autó környezetéről
Formula DRIFT Transit
A Formula DRIFT nem csak megtervezte, de meg is építi, sőt, használni is szeretné vad verseny-Transitját, amely biztonsági és műszaki mentőként teljesítene szolgálatot a versenypályák mentén. A Formula DRIFT nem veszélytelen sportág, 160 km/órával csapatnak keresztben a bődületes erejű versenyautók, a Transit pedig sportfelfüggesztéssel, versenykipufogóval és -szívócsonkkal igyekszik minél gyorsabban a helyszínre érni, ha gáz van. Az utastérben televízió, egyedi hifi és munkaállomás segít múlatni a bevetések közötti időt, hátul pedig még egy garázs is elfért, amelyben a tűzoltó- és mentőfelszerelés mellett egy kétüléses quad, egy Kawasaki Mule is elfér – persze azonos fényezéssel.
Business Class Transit
Igazi limuzin nagy helyigényű vezérigazgatóknak: a michigani Detroit Custom Coach nyújtott tengelytávú, magas tetős Transitja nyolc utasnak biztosít helyet, és olyan extra szolgáltatásokkal segít múlatni az időt, mint a beépített bárpult, a fűthető masszázsszékek, a változó színű hangulatvilágítás, a síkképernyős tévék vagy a fedélzeti wifi. A funkciók beépített iPadekről vezérelhetők, beleértve a motorosan leengedhető oldallépcsőt és az árnyékolókat is. A padló szintén valódi fából készült.
Galpin Auto Sports Transit Skyliner
A Transit Skyliner egy gigantikus multibrand autókereskedés, a kaliforniai Galpin munkája. Ők szintén utazógépként képzelték el a Transitot, okostelefonról vezérelhető forgószékekkel, rejtett mozivászonnal, egyedi, 7.2-es audiorendszerrel, fedélzeti bárral és – hogy ez senki másnak nem jutott eszébe! – egyedi gyártású bőröndkészlettel.