A Goodyear a következő hónapokban kezdi meg az amerikai teherautó-flottákon a haszonjárművekhez kifejlesztett levegő-szintentartási technológia (Air Maintenance Technology, AMT) tesztelését. A vizsgálat része egy kutatási projektnek, mely az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma (DOE) Járműtechnológiai Hivatalának támogatását élvezi.
A helyes abroncsnyomás szinten tartása az üzemanyag-hatékonyság fokozásának és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elengedhetetlen eleme. A Goodyear 2011 óta fejleszti és vizsgálja levegő-szintentartási technológiáját, mely segíthet fokozni az abroncs élettartamát, a karkasz tartósságát és biztonságát. Használatával elkerülhető, hogy az abroncsot manuálisan kelljen felfújni. A tesztelés következő fázisában 18 hónapon keresztül számos amerikai és kanadai teherjármű-flotta fogja tesztelni az AMT-t.
Az AMT lehetővé teszi, hogy az abroncsok megőrizzék hideg állapotban meghatározott nyomásukat anélkül, hogy ehhez külső pumpákra vagy elektronikára lenne szükség. A rendszer „perisztaltikus pumpa” technológiát alkalmaz a járműflotta kívánt abroncsnyomásának automatikus szinten tartására. Az AMT rendszer minden egyes alkotóeleme, a pumpát is beleértve, teljes egészében az abroncsba épül be.
A DOE Járműtechnológiai Hivatala 1,5 millió dollárral (370 millió Ft) támogatja a haszonjárművek abroncsaihoz szolgáló ATM rendszer Akronban zajló kutatását, fejlesztését és demonstrációját.