Szemtanúk szerint csikorogtak a lemezek, amikor a két busz menet közben összeért: a vád szerint ez a kakaskodás vezetett ahhoz a balesethez, amelyet az egyik, szerencsére szolgálaton kívüli busz elszenvedett Pittsburgh városában, az USA Pennsylvania államában.
Ezt látszanak alátámasztani a műszaki vizsgálatok, az utasok és a fedélzeti kamerák által rögzített jelenetek, valamint a tachográf adatai. A videókból kiderül, hogy a két busz vezetője integetett egymásnak, amint az egyik a másik mellé ért, a buszok oldalfalán karcolások, illetve a másik járműről származó festéknyomok találhatók, a járművek rögzített sebessége pedig 105 km/óra volt egy 90 km/órás zónában.
Egymással versenyzett a két busz a baleset előtt 1
Egymással versenyzett a két busz a baleset előtt 9
A két sofőr – a 46 éves Juliann Maier és az 56 éves Thomas Frauens – a szerint mindez nonszensz, nem lépték át a sebességhatárt, járműveik nem érintkeztek egymással, a baleset pedig, amelyben a nő elveszítette uralmát üres járműve felett, és lebucskázott egy töltésen, műszaki hiba miatt következett be.
A meghallgatáson tolókocsiban megjelenő nő ügyvédje szerint a védence ellen felhozott vádakkal a busz üzemben tartója saját magáról próbálja elhárítani a felelősséget. „Ahány sofőrrel beszéltünk, mind ugyanazt mondta: ez a busz egy időzített bomba volt, már régen ki kellett volna vonni a forgalomból a hasonló gyártmányú buszokkal egyetemben.”
Az autópályáról leguruló, egy párhuzamosan futó úttestre zuhanó buszról leszakadt alkatrészek megrongáltak egy másik autót. A vezetőn kívül senki nem szenvedett személyi sérülést.
Egymással versenyzett a két busz a baleset előtt 10