A legnépszerűbb
A teljes mértékben alacsonypadlós Trollino trolibusz jelenleg a legsikeresebb típusnak számít Közép-Európában. A modell csuklós és szóló változatban egyaránt elérhető, karosszériáját és belső kialakítását a lengyel Solaris végzi, míg az elektromos hajtásláncot a Škoda szereli be a járművekbe. Természetesen a lengyelek más gyártókkal is együttműködnek, így tulajdonképpen a megrendelő igényein múlik, hogy mely cég hajtáslánca kerül a trolibuszokba.
Felsővezeték nélkül
A budapesti trolikat a BlueDrive (IGBT) elektromos rendszerrel látják el. A szóló járműveket 160 kilowatt, míg a csuklós változatokat 250 kilowatt teljesítményű elektromotorokkal szerelik. A trolik különlegessége, hogy akár 4 kilométert is képesek megtenni felsővezeték nélkül. Mindez jól jön például, ha a járműveknek egy esetleg áramkimaradással, vagy egy felsővezeték-hiányos útszakasszal kell megbirkózniuk. A trolibuszokat emellett úgynevezett térdeplőfunkcióval is ellátják, melynek köszönhetően a buszmegállókban 60-70 milliméterrel csökkenthető a buszok padlószintje.
Légkondis trolik
A csuklós Trollinóban 53, míg a szóló változatban 34 ülőhely található. Mindkét modell esetében a második ajtónál kihajtható rámpa segíti a mozgásukban korlátozott személyek fel- és leszállását. A járművek utasterében CCTV-kamerarendszer lesz, melyek fokozzák az utasok biztonsági érzetét. A megfelelő komfortérzetről pedig egy nagy teljesítményű légkondicionáló fog gondoskodni. A Trollinók-k utastéri világításáért LED-izzók felelnek majd, de a külső fényszórókat is takarékos, ámde hatékony LED-égőkkel látják el.
Az egykori Neoplan Polska gyárból alakult lengyel Solaris Bus&Coach 2002 óta van jelen hazánkban termékeivel. Az Urbino és a Trollino típusú alacsonypadlós buszokból összesen 90 darab fut Budapesten, Nyíregyházán és Debrecenben. Az új megrendelésnek köszönhetően már 114 darabra nő a Magyarországon futó Solaris gyártmányú buszok száma.