A hasonlóság persze érthető, hiszen egy megállapodás részeként a DAF számos fő- és részegységet szállíthat a megújult Tatra Phoneixhez. A két cég képviselői az együttműködésről szóló megállapodást még augusztus közepén írták alá. A DAF és a Tatra közötti együttműködés meghosszabbításaként arról is döntöttek, hogy az eindhoveni gyár motorokat, fülkéket és egyéb részegységeket szállíthat a Tatra közép és nehézkategóriás járműveihez.
A Phoenix már nem olyan ismert idehaza, mint anno a Tatra T 815-ös modellcsalád volt, ennek ellenére 2011-es bemutatása óta legalább 500 darab gazdára talált már Csehországon kívül és belül egyaránt. A típust a korábbi T 815 Terrno1 modellcsalád kiváltására fejlesztették ki. Már az első generációs Phoenix is holland részegységek felhasználásával készült, melynek eredményeképpen kísértetiesen hasonlított a DAF CF85-ösre. A hasonlóság nemcsak a formatervben volt tetten érhető, hanem az erőforrások terén is, hiszen az első Phoenix széria Paccar dízelmotorokkal készült.
A második generációs Phoenixen már a megújult DAF CF és XF formavilága köszön vissza, mivel holland fülkével készül. Az új Tatra Paccar MX 11-es és MX 13-as, Euro 6-os erőforrásokkal lesz rendelhető, melyeket az üzemeltetők már szintén ismerhetnek a holland gyártó közép- és nehézkategóriás járműveiből. A 13 literes motorok 408 (300 kW), 462 (340 kW), valamint 510 lóerős, míg a 11 literes erőforrások 368 (271 kW), 398 (292 kW) és 435 lóerős (320 kW) változatban lesznek elérhetők.
Az új Tatra Phoenix elődjéhez képest áttervezett alvázat, valamint erősebb lengéscsillapítókat is kapott, melyek javíthatják a sofőrök és az utasok komfortérzetét, valamint jobb manőverezési képességgel ruházza fel a modellt. A Phoenix 4×4-es, 6×6-os, 8×6-os, 8×8-as hajtásképlettel, három- és négytengelyes változatban lesz rendelhető.
A cseh gyártó tájékoztatása szerint idén összesen 840 Tatra teherautó találhat gazdára, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest.